Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

ANCOM: Numărul de abonaţi la telefonie fixă a încheiat anul 2011 în creştere

Autor: | | 0 Comentarii | 724 Vizualizari

Conform datelor raportate de cei 49 de furnizori activi de telefonie fixă, în cea de-a doua jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces şi numărul de abonaţi, însă volumul de trafic şi durata medie a unui apel au scăzut comparativ cu semestrul anterior.

Astfel, numărul de linii de acces (posturi telefonice) a crescut în anul 2011 până la 4,69 milioane, cu +4%, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care a ajuns la 4,04 milioane.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 24,6%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a ajuns la 54,1%.  

Din cele 4,69 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,84 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (+3,8% comparativ cu sfârşitul anului 2010), în timp ce 0,85 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în creştere cu 5,4% faţă de anul 2010).

În 2011, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 14%, ajungând la 6 miliarde minute. Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 19% (până la aprox. 3,5 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 14% (până la 1 miliard de minute), traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 4% (până la 280 milioane de minute), singura categorie principală de trafic care a înregistrat o creştere în anul 2011 fiind traficul de voce către reţele mobile, care a crescut cu 5% (până la 1,1 miliarde minute).

În cea de-a doua jumătate a anului 2011, fiecare apel iniţiat de pe telefonul fix a durat în medie 3 minute şi 10 secunde, în scădere cu 4 secunde faţă de prima jumătate a anului 2011. În aceeaşi perioadă, traficul de voce mediu lunar per linie de acces a scăzut cu 9 minute, de pe fiecare linie efectuându-se lunar convorbiri ce au însumat 1 oră şi 42 minute.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.