Aceasta a zis ca în acest an ministerul pe care îl conduce are cel mai ambiţios program derulat vreodată. „Într-o lună şi jumătate vom semna contracte pentru 220 km de autostradă cu deadline de finalizare în 2013“, a completat Boagiu.
În acelaşi registru, ministrul a anunţat că lucrările coridorului IV paneuropean ar putea fi terminate până în 2016, condiţia primă fiind găsirea finanţării pentru tronsonul Sibiu-Piteşti, a cărui valoare se ridică la 3 mld. euro. De asemenea se ia în calcul demararea lucrărilor pentru coridorul IX a cărui valoarea este de 1 mld. euro, urmând a fi construiţi 388 km de autostradă.
„Vrem şi conexiune în interiorul României. Pregătim programe pentru a lega centrul ţării de graniţa de Nord-Vest“, a explicat Boagiu.
Potrivit acesteia, finanţarea necesară pentru atostrăzile din România (869 km) se ridică la 13,5 mld. euro. În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, ministrul Boagiu a anunţat că pentru coridorul IV este nevoie de 8 mld. euro, ceea ce înseamnă 800 km de infrastructură feroviară.
„Vom încerca să acoperim cea mai mare parte prin proiecte în Parteneriat Public-Privat sau în concesiune. Deadline-ul realizării acestor proiecte ar fi 2020“, a mai spus ministrul transporturilor.
Constanţa, al doilea port din UE
În planurile ministerului se numără şi dezvoltarea transportului intermodal. „Avem patru priorităţi de acest gen în 2011“, a mai anunţat Boagiu, care ia în calcul şi dezvoltarea portului Constanţa, pentru care sunt programate proiecte de 500 mil. euro numai la nivelul dezvoltării infrastructurii portuare.
„Vreau ca portul Constanţa să fie al doilea ca marime din Uniunea Europeană (acum este al 10-lea n.red.)“, a zis Boagiu. Din această vara, din portul Constanţa va opera prima linie de feribot pe ruta România-Turcia, dar ministrul Boagiu anunţă că poartă discuţii pentru Europa de Vest şi de Nord.
Sunt în pregătire Parteneriate Public-Private pentru infrastructura de metrou, trenuri de mare viteză, centuri, respectiv construcţia canalului Dunăre-Bucureşti care necesită o investiţie de 2,6 mld. euro.
„Există nenumărate oportunităţi de afaceri pentru cei din Golf în România. Legislaţia este foarte bine pusă la punct. Să gândim optimist“, a conchis Boagiu.