Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Amintiri din copilărie

Autor: | | 0 Comentarii | 142 Vizualizari

Ionuţ Popescu Revista cât un ou La inceputul lui decembrie 1992,atunci cand a aparut primul numar din Capital,pretul unui exemplar era egal cu pretul unui ou. Prima publicatie color exact atat valora. Capital era o prezenta oarecum ciudata. In acea vreme ,de aspectul grafic se ocupau (e un fel de a spune) secretarii generali de redactie formati inainte de '89, a caror principala preocupare era sa inghesuie cat mai mult text intr-un spatiu cat mai mic. Cand elvetianul care suprave

Ionuţ Popescu

Revista cât un ou

La inceputul lui decembrie 1992,atunci cand a aparut primul numar din Capital,pretul unui exemplar era egal cu pretul unui ou. Prima publicatie color exact atat valora. Capital era o prezenta oarecum ciudata. In acea vreme ,de aspectul grafic se ocupau (e un fel de a spune) secretarii generali de redactie formati inainte de '89, a caror principala preocupare era sa inghesuie cat mai mult text intr-un spatiu cat mai mic. Cand elvetianul care supraveghea aparitia primelor numere,Urs Brotchie, ne-a spus ca titlul de pe prima pagina nu trebuie sa81-9383-ionutpopescu.jpg aiba mai mult de 20 de caractere,pentru ca ochiul doar atat poate sa cuprinda fara sa se miste, mi-a devenit clar ca noi vom juca in alta liga decat celelate gazete. Atunci cand a aparut Capital era vremea in care abia se revenise la obiceiul ca ziarele sa apara si lunea. Pana atunci,saptamana ziarelor incepea de marti pentru ca tipografii nu doreau sa lucreze dumnica. Intresul publicului pentru presa scrisa se mai domolise dupa ce ,in 1990, Adevarul si Romania Libera trageau tiraje de 1,5-2 milioane de exemplare pe zi. Publicatii economice , practic,nu existau. Scriam pentru niste cititori, oameni interesati de afaceri, care nu prea existau; sau carora noi le puteam spune prea putine lucruri care sa-i intereseze, de exemplu cu cat se mai vand la Istanbul panzele de fierastrau sau rulmentii. E chiar un exemplu de publicatie care a crescut in acelasi timp cu cititorii ei. Mai greu era sa explicam functionarilor cu care intram in contact, cine suntem; sunam la vreo institutie si spuneam ca suntem de la Capital. Intrebarea care urma era daca suntem de la primarie sau de la prefectura,pentru ca de la "capitala' intelesese ca suntem.

Bursa s-a infiintat la trei ani dupa primul numar al revistei. In fiecare marti asteptam nerabdatori sa primim de la bursa faxul cu sumarul tranzactiilor din singura zi a saptamanii in care aveau loc tranzactii cu actiunile celor 12-13 societati listate. In cei 15 ani de la aparitie,Capital a fost mai mult decat o revista; a fost un deschizator de drumuri (suna banal !),un fel de loc in care se faceau,inevitabil, experimente,cele reusite fiind repede copiate si

de ceilalti.

 

George Straton

81-9313-08_09_georgestratonr44dbb.jpgA fost primul director general al revistei Capital. Astăzi este preşedinte-director general al Grupului de Editură şi Consultanţă în Afaceri Rentrop & Straton, înfiinţat în 1995.

Au trecut 15 ani de atunci, dar Capital a rămas în sufletul meu, cu toate momentele fericite sau obstacolele specifice oricărui început. De fapt, doar cu momentele fericite, pentru că ele sunt cele ce ne împlinesc viaţa profesională şi ne permit să progresăm, să construim alte şi alte proiecte. Lansarea Capital, la mai puţin de trei ani de la Revoluţie, putea fi considerată un demers riscant. Să nu uităm că a vorbi despre capitalism, chiar şi în 1992, era sinonim cu o sinucidere în public.

Capital a însemnat şi înseamnă, înainte de toate, un extraordinar capital uman. Oamenii sunt cei care au lansat Capital şi l-au instalat confortabil pe poziţia de lider al presei economice. Tot oamenii sunt cei ce-l menţin acolo, în condiţiile în care concurenţa este tot mai acerbă. Cum piaţa de media economică s-a maturizat, rolul pe care Capital îl joacă în fiecare săptămână este mai mult decât onorant: deschizător de drumuri, creator de opinie, observator atent şi echidistant al mediului de afaceri. Şi astăzi, când primesc ziarul, am aceleaşi emoţii pe care le încercam când îl aşteptam să iasă cald de sub rotativă. Felicit echipa de atunci, şi, în egală măsură, echipa de acum! LA MULŢI ANI, CAPITAL!

Andreea Roşca

81-9314-0809_andreearosca.jpgA început ca redactor, în prima echipă care a lansat revista Capital, pentru a deveni, în 1999, redactor-şef. Astăzi, este Director Business Press la Realitatea - Caţavencu

Capital nu este un produs media. Este o bază de date uriaşă care cuprinde drumul economic parcurs de România din timpul primelor companii private, la statutul de membru al Uniunii Europene. Este un martor şi un făcător de istorie. În 1993, când românii nici nu visau călătorii libere in lume, Capital scria despre desfiinţarea vizelor.

În 1994, când ideea de carieră şi piaţă a muncii era străină majorităţii populaţiei, Capital publica prima pagină dedicată domeniului. În acelaşi an, când toată lumea asimila ideea de asigurări cu un impozit, revista publica primele pagini despre acest subiect.

Sunt puţine domeniile şi momentele în care Capital nu a deţinut poziţia de lider şi inovator de-a lungul ultimilor 15 ani: de la campaniile de abonare, până la lansarea primului top al averilor. Cheia succesului său a stat tocmai în această mentalitate de inovator al pieţei de media.

Echipele editoriale care au construit această reputaţie au privit mereu către ziua de mâine pentru a găsi cele mai bune subiecte ale momentului. Poate că mutaţiile majore din piaţa de telefonie au venit cu un an mai târziu, poate sistemul cotei unice nu a adus exact schimbările anticipate, dar tendinţele şi viziunea au rămas valabile.

Ingredientele presei de calitate nu s-au schimbat: viziunea, întrebările şi legătura cu oamenii din economie, cu cei care fac lucrurile despre care se scrie rămân valabile. Dar, pentru următorii 15 ani ai revistei Capital, provocarea rămâne să păstreze nu numai calitatea editorială, dar şi relevanţa informaţiilor, într-o piaţă cu consumatori mult mai sofisticaţi, cu mijloace de informare instantanee şi cu o viziune mult mai largă asupra lumii de dincolo de graniţele României.

Constantin Rudniţchi

81-9315-08_09_rudnitchi_c.jpgA făcut parte din prima echipa Capital in primii ani si a fost redactor-şef adjunct în perioada 1999-2003. În prezent, este implicat în mai multe proiecte de presă

În toamna anului 1999, o bancă turcă din România mă ameninţa vehement cu chemarea în instanţă. Mai precis, încerca să mă scoată ţap ispăşitor pentru faptul că o bună parte din banii pe care îi strânsese din economiile românilor fuseseră trimişi în Turcia. Lansasem câteva aprecieri negative referitoare la banca respectivă, pe un post de radio naţional, şi, după numai câteva zile, pe uşile de la intrare ale tuturor sucursalelor băncii se afişase un anunţ în care se afirma că problemele de lichiditate erau în exclusivitate din vina mea.

Desigur, ideea responsabililor băncii era de a crea o breşă între funcţia pe care o aveam la revista Capital (atunci, eram redactor-şef adjunct) şi calitatea în care făcusem comentariul privind banca la postul de radio, astfel încât, dacă banca m-ar fi chemat în judecată, revista Capital să nu se implice în litigiu. Numai că lucrurile nu au stat deloc aşa.

Echipa de la Capital a avut exact o reacţie inversă. Interesant este că acest tip de reacţie a venit de la redactorii revistei. Cred şi acum că, pe de o parte, a fost vorba de faptul că tema devenise deja un subiect important de presă, dar, pe de altă parte, a fost şi o reacţie de solidarizare a echipei de jurnalişti.

Capital a scris o serie de articole interesante despre banca turcă, procesul cu care fusesem ameninţat n-a mai avut loc şi banca a dispărut între timp. Este un bun exemplu care vorbeşte de la sine despre cum funcţiona echipa de la Capital. Cred că, încă de la prima echipă, din anul 1992, acest tip de atitudine, acest spirit a fost cartea câştigătoare atât pentru jurnalişti, cât şi pentru revistă.

Valentin Negoiţă

81-9316-08_09_valentinnegoit44dbd.jpgA fost primul redactor-şef al Capital. În prezent, este preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţii (APDETIC)

15 ANI DE CAPITALISM

La începutul anilor ‘90, presa economică din România număra doar două, trei titluri de publicaţii care se adresau cu precădere managerilor şi specialiştilor din domeniul financiar-bancar. Pe măsura dezvoltării mecanismelor economiei libere şi a deschiderii pieţei româneşti spre exterior, cererea de informaţii de afaceri şi analize economice a impus prezenţa unor publicaţii care să răspundă nevoilor şi aspiraţiilor de schimbare ale consumatorilor români de presă.

Lansarea revistei Capital, în decembrie 1992, a marcat apariţia primului săptămânal de afaceri, care, prin formă şi fond, oferea un concept modern, inovator, ce urmărea prezentarea fenomenelor economice ca experienţă de viaţă, pe înţelesul tuturor.

Pentru cititorii de presă economică, pentru întreprinzătorii aflaţi la început de drum şi pentru clasa mijlocie în formare, Capital a reprezentat sursa de informare competentă şi obiectivă, autoritatea explicativă care a făcut accesibilă înţelegerea evenimentelor economice şi financiare, ca şi a implicaţiilor acestora la nivelul întregii societăţi.

În cei 15 ani de la lansare, revista a însoţit drumul sinuos al tranziţiei României către economia de piaţă, al integrării în structurile europene, oferind cititorilor săi „capitalul informaţional“ necesar înţelegerii şi stăpânirii transformărilor profunde din planurile economic şi social.

Reţeta câştigătoare a constat în inspirata şi benefica îmbinare a resurselor şi know-how-ului elveţian cu talentul şi creativitatea jurnaliştilor români cu care am pornit această „întreprindere capitalistă“ acum un deceniu si jumătate, precum şi ale celor care continuă povestea de succes Capital în mass-media românească.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.