Clasamentul celor mai bogați români, realizat anual de revista Capital, are în componență și persoane ale căror afaceri se leagă, într-un fel sau altul, de industria auto. Fie că vorbim de patroni ai unor companii producătoare de utilaje și componente, de comercianți de autovehicule sau deținători ai unor rețele de service, cei 20 de afaceriști prezenți în ediția 2010  a „Top 300 – Cei mai bogați români“ au înregistrat rezultate mai slabe decât în clasamentul din 2009. Cu o singură excepție: Ali Madadi.
Cel mai bogat român, Ion Țiriac, cu o avere evaluată în acest an la 1,5-1,6 miliarde de euro, realizează o parte importantă a veniturilor sale din afaceri cu mașini. Holdingul Țiriac are în componență o importantă rețea de dealeri denumită, cum altfel, Țiriac Auto. Chiar dacă și-a vândut pe rând participațiile la importatorii Mercedes-Benz și Ford, omul de afaceri Ion Țiriac a păstrat o rețea de distribuție a mașinilor și componentelor, care include nu mai puțin de 65 de locații monobrand sau multibrand, asigurând acoperire națională  celor nouă mărci pe care le reprezintă. Față de 2009, Ion Țiriac a pierdut în acest an circa 400 milioane de euro.
Aflat pe poziția a 19-a în clasamentul din acest an, brașoveanul Ioan Neculaie, patronul uzinelor Roman, are o avere de 300-310 milioane de euro, cu circa 100 de milioane mai puțin decât în urmă cu un an. „Cifra de afaceri a fost anul trecut jumătate din cât am avut în 2008, iar anul acesta poate să ajungă la doar 30% din cât aveam în 2008“, a explicat Ioan Niculaie evoluția descendentă a afacerilor sale. Pe lângă businessul cu mașini, el mai desfășoară activități în construcții, turism, sport, agricultură și zootehnie.
Al treilea român din Top 300 cu afaceri în domeniul auto este Ion Rădulea. Aflat pe poziția a 28-a, cu o avere estimată la 190-200 milioane de euro, Rădulea își desfășoară o parte din afaceri prin companiile MYO-O și Semănătoarea, fiind unul dintre producătorii de combine din România. Averea lui Ion Rădulea a scăzut de la circa 210 milioane de euro în 2009 la 190-200 de milioane de euro în acest an.
Reprezentantul «Leului din Sochaux»
În ciuda scăderii dramatice a pieței auto, Gheorghe Dolofan, importatorul mărcii Peugeot în România, a reușit să se mențină pe profit. Conform Top 300, a pierdut aproape 47% din cifra de afaceri a Trust Auto și încă 22% din cea a Eurial Invest. „Nu cred că am depășit momentul critic. Mă aștept să vină vremuri mai grele, a declarat Dolofan. Averea acestuia este estimată în 2010 la circa 160-180 milioane de euro, de la 200 de milioane de euro în urmă cu un an.
Aflați pe poziția a 67 în clasament, frații Dragoș și Adrian Pavăl își desfășoară activitățile din industria auto prin compania Dedeman Automobile, care a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 36 de milioane de euro. În ciuda scăderii afacerilor la majoritatea firmelor deținute, frații Pavăl se pot lăuda cu o avere de circa 100 de milioane de euro, mai mică însă cu 60-70 de milioane de euro, față de cea deținută în 2009.
Pe poziția a șasea în clasamentul bogaților cu afaceri în zona auto și pe locul 96 în Top 300 se află Ali Madadi. Afacerile acestuia au mers anul trecut contra curentului. Rădăcini Motors (dealer Opel, Chevrolet, Cadillac, Hummer și Corvette) au evoluat în scădere, însă reculul a fost compensat prin inaugurarea unei puternice divizii de vechicule second-hand și prin achiziționarea francizei Domino‘s Pizza. Astfel, averea lui Madadi a crescut de la 60 de milioane în 2009 la circa 63 de milioane de euro în 2010.
Pe lângă cei menționați până acum, în Top 300 Capital se mai află  alți 14 oameni de afaceri care au activități în domeniul auto. Printre aceștia, patronul CFR Cluj, Arpad Paszkany, cu o avere estimată la 57-60 de milioane de euro, patronii grupului Meridian, Călin și Cătălin Bultoc, dar și Cornel Panait, Tiberiu Postelnicu sau Ion Prisecaru.