Retailerul de mobilă IKEA România estimează, pentru anul financiar în curs, care se va încheia la 31 august, vânzări în creştere cu până la 12% în lei şi o stagnare, sau o uşoară scădere, a afacerilor în euro, de la 99,4 milioane euro, inclusiv TVA, în precedentul an fiscal.

„Pentru anul financiar 2008-2009, estimăm o creştere a vânzărilor de 11,7-12%, în lei. Iniţial, era prognozată o creştere în euro de 12%, însă ne-am dat seama că previziunea nu este realistă, în condiţiile în care vânzările se fac în lei. Vânzările în euro ar putea stagna sau să înregistreze o uşoară scădere”, a declarat, miercuri, după o conferinţă de presă pentru lansarea catalogului de produse IKEA 2009-2010, directorul general al companiei, Cornel Oprişan.

În lunile iulie şi august, vânzările au crescut uşor faţă de perioada anterioară. „În general, în această perioadă sunt finalizate renovările şi construcţiile de imobile, ceea ce explică această evoluţie”, a afirmat Oprişan.

El a adăugat că bugetul de marketing pentru anul financiar 2009-2010 se ridică la 2,5 milioane euro, din care jumătate, respectiv 1,2 milioane euro, a fost alocat noului catalog, valoarea bugetului fiind asemănătoare cu cea din anul financiar 2008-2009.

Un nou magazin până la finele anului în provincie

Oprişan a spus că este posibil ca până la finele anului să anunţe deschiderea unui nou magazin IKEA.

„Magazinul ar putea fi deschis într-unul din oraşele mari din ţară şi va fi asemănător cu cel din Bucureşti, a cărui investiţie s-a ridicat la 25 milioane euro. Considerăm că nu e bine să deschidem două magazine în acelaşi timp”, a menţionat oficialul Ikea.

Construcţia noului magazin va dura până la 14 luni, de la momentul anunţului.

Directorul general IKEA a precizat că în ultimii trei ani a fost refăcută zona de depozitare, astfel încât să fie disponibilă publicului. În prezent, zona de depozitare şi utilităţi se întinde pe o suprafaţă de 5.000 mp, faţă de 8.000 mp, cât erau iniţial.

Planurile companiei anunţate în 2008 vizează deschiderea a încă şase magazine în România, în oraşe precum Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca şi Galaţi.

IKEA se pregăteşte să lanseze un nou site

Retailerul a lansat miercuri noul catalog pentru perioada 1 septembrie 2009-31 august 2010, care va fi disponibil din luna septembrie pentru Bucureşti şi Ploieşti.

Catalogul are 374 de pagini, în care sunt prezentate 3.200 produse, având un tiraj de 900.000 de unităţi. Reprezentanţii retailerului au anunţat că de la 1 septembrie 20% din produsele din magazin vor avea preţuri cu 18% mai mici.

De asemenea, începând cu 15 septembrie, retailerul va lansa un nou site, unde vor fi prezentate 8.500 de articole şi va dispune de noi servicii.

Reţeaua IKEA este operată, pe plan local, în sistem de franciză de firma Moaro Trading. Compania suedeză IKEA este cel mai mare retailer de mobilă la nivel mondial.

SURSA: Mediafax