Începând din anul 2010, importatorul oficial al brichetelor Zippo este Lizar Distribution, compania care a făcut cunoștință românilor cu accesoriile pentru fumători produse în SUA și garantate pe viață. În ultimii șase ani, cifra de afaceri a companiei, pe divizia Zippo, a crescut de patru ori, ajungând în prezent la 600.000 de euro. 

Andrei Lizar, proprietarul și managerul businessului, susține că brandul este extrem de popular în România, fiind un ambasador al modului de viață și al culturii americane: „Am insistat pentru a deveni importator oficial Zippo în România pentru că suntem pasionați de tot ce înseamnă acest brand și de cultura americană, dar și pentru că am crezut în dezvoltarea segmentului accesoriilor de nișă. După șase ani, avem confirmarea unei decizii corecte, pentru că am crescut de la an la an și am depășit țintele asumate“. Dacă în 2010 Lizar Distribution a început cu vânzări de aproximativ 8.000 de brichete Zippo, în 2016 estimează vânzări de peste 35.000 de unități.

Noul pariu: mediul online

„Am beneficiat, în 2010, de o rețea de distribuție deja creată de compania noastră, care a fost foarte receptivă și interesată de brandul Zippo. De aceea, a fost natural să ne concentrăm pe această rețea și să reprezentăm cât mai bine produsele. În prezent, ne orientăm în proporție de 30% către key account, 60% către classic retail și aproximativ 10% reprezintă vânzările în mediul online. În acest an, ne orientăm cu prioritate spre susținerea vânzărilor din online. Alocăm bugete de marketing partenerilor și lansăm, chiar în luna decembrie, un portal de vânzări creat după toate rigorile companiei americare, respectiv zippo.ro“, precizează managerul Lizar Distribution.
Prețurile brichetelor Zippo în România se situează între 80 și 250 de lei. Chiar și în aceste condiții, țara noastră se situeză în topul vânzărilor brandului american în Europa de Est, având volume comparabile cu state precum Ungaria și Polonia, însă sub Cehia: „Brandul Zippo este unul tânăr în România și nu ne comparăm cu state care comercializează aceste produse de zeci de ani. În schimb, în Europa de Est suntem bine poziționați și avem un potențial de creștere foarte bun.“

Lizar Distribution, afacere 100% românească, construită prin parteneriate strategice

Compania Lizar Distribution a fost înființată în 2007 și este deținută integral de Andrei Lizar, care s-a implicat, încă de la început în managementul acesteia. Lizar Distribution este partener Nestle pe piața automatelor de cafea, deținând peste 1.300 de automate Nescafe, în 10 de județe din țară. Alături de parteneriatele cu Zippo și Nestle, compania este importator ale unor branduri premium de accesorii pentru tutun și băuturi alcoolice, pe care le distribuie la nivel național prin rețeua proprie. De asemenea, compania deține două magazine specializate în produse din tutun, accesorii premium și băuturi alcoolice în București, în cartierele Dorobanți și Pipera. Parteneriatele cu branduri puternice au dus compania la o cifră de afaceri estimată pentru 2016 de aproape 6 milioane de euro, în creștere cu 60% față de anul 2014.

„Am construit compania prin parteneriate puternice, precum cele cu Nestle, cu Zippo, dar și cu firme importante din România. În prezent avem o experiență importanță pe piață și o poziționare pe care o considerăm foarte bună. În 2015 compania a trecut printr-o etapă firească de evaluare, reorganizare și rebranding. Astfel, am reușit să ne structurăm mai bine pentru nevoile pieței și să pregătim strategia de dezvoltare pentru următorii 4 ani“, arată Andrei Lizar.

Ce înseamnă brandul Zippo

  • Brichetele Zippo au fost inventate în Bradford, SUA, de către George G. Blaisdell, în 1933.
  • Prima brichetă Zippo era vândută cu 1,95 dolari bucata.
  • De la bun început, brichetele Zippo au beneficiat de garanție pe via­ță: „Func­ționează sau o reparăm gra­tuit™“.
  • Forma brichetei Zippo este marcă Înregistrată a Zippo Manufactoring Company.
  • Bricheta Zippo a fost prezentă în mai mult de 1.500 de filme, piese de teatru și emisiuni de televiziune.
  • În timpul celui de al doilea război mondial, bricheta Zippo a devenit unul dintre exponenții culturii americane, prin intermediul soldaților americani.
  • Astăzi, George B. Duke, nepotul inventatorului Zippo, este unicul proprietar al companiei.

Te-ar putea interesa și: