Așadar, România a atras de la Uniunea Europeană în ultima tranșă 80 de milioane de euro, potrivit informațiilor transmise de Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.

România a beneficiat de 12 miliarde de euro în ultimi cinci ani

Aceasta a subliniat că suma este similară cu cea atrasă de Franța. Totodată, cifra o depășește pe cea înregistrată în Italia, Spania și Olanda.

Potrivit comisarului european, în ultimii cinci ani țara noastră a beneficiat de 12 miliarde de euro, fonduri europene pentru infrastructură.

„România a luat acum din bugetul UE pentru infrastructură 80 de milioane de euro. Bugetul total a fost de 1,7 miliarde de euro și s-a închis, pentru că din cauza războiului din Ucraina am decis să dăm de la început toți banii, să-i folosim acum, adică nu până în 2027. Este undeva la nivelul bugetului pe care l-a luat Franța, peste Italia, Spania, Olanda, țări care știu să scrie proiecte”, a declarat ea la Digi24.

Euro
Euro/SURSA FOTO: unsplash.com

Comisarul a explicat că sumele respective sunt competitive

Potrivit explicațiilor oferite de comisarul european pentru Transporturi, banii sunt acordați în mod competitiv. Mai precis, vine un comitet independent, ci nu Comisia Europeană.

Comitetul respectiv evaluează, notează proiectele, inclusiv alături de reprezentanți militari, și le selectează.

Se acordă o importanță militară pentru proiectul respectiv. Comisarul spune că „sunt niște ochi din partea militară care se uită pe infrastructura care trebuie finanțată”.

În prima fază, spune ea, România a luat bani pentru vreo 5 poduri în prima fază. Ulterior, au urmat banii pentru Portul Constanța, cale ferată și studiul de fezabilitate al noului pod Giurgiu-Ruse.

Au mai fost și alte proiecte, însă au fost respinse deoarece nu erau suficient de performante.

Totodată, România, pentru transporturi, a atras 12 miliarde de euro în ultimii 5 ani.

Ea spune și că țara noastră nu va mai primi atât de mulți bani în următoarea schemă financiară.

În acest context, comisarul insistă că trebuie cheltuiți acești. În caz contrar, spune ea, vom rămâne cu „aceleași frustrări”.

„Sunt bani competitivi. Cu alte cuvinte, vin proiectele, și un comitet independent, nu Comisia Europeană, evaluează, notează proiectele, inclusiv alături de reprezentanți militari, și le selectează. Se acordă o importanță militară pentru proiectul respectiv, sunt niște ochi din partea militară care se uită pe infrastructura care trebuie finanțată.

România a luat bani pentru vreo 5 poduri în prima fază, a luat apoi pentru Portul Constanța – cale ferată, iar acum a luat pentru studiul de fezabilitate al noului pod Giurgiu-Ruse. Așa au propus. Au mai avut niște proiecte dar au fost respinse pentru că nu erau suficient de performante.

România, pentru transporturi, a atras 12 miliarde de euro în ultimii 5 ani. Nu cred că în următoarea schemă financiară europeană va mai primi atât de mulți bani. De aceea insist că trebuie cheltuiți acești bani, pentru că dacă nu îi cheltuim rămânem cu aceleași frustrări”, a conchis ea.