Lidl România vine cu precizări în ceea ce privește calitatea și prospețimea produselor pe care le oferă clienților săi. Compania transmite într-un comunicat că pune un accent pe cele mai înalte standarde de calitate, acest aspect fiind un element fundamental în întregul proces de aprovizionare.

Din momentul în care fructele și legumele sunt selecționate de la furnizori și până ajung pe rafturile din Piața Lidl, fiecare pas este atent supravegheat și verificat pentru a asigura că produsele corespund standardelor riguroase ale companiei.

Fiecare categorie este testată și analizată de Lidl

Un aspect esențial al acestui proces este analiza detaliată a fiecărui produs. Fiecare categorie de fructe și legume este supusă unor teste și analize pentru a se asigura că respectă standardele de calitate ale Lidl. Aceste analize nu se rezumă doar la aspectul vizual sau gustativ al produselor, ci acoperă și aspecte tehnice, cum ar fi conținutul de pesticide și utilizarea responsabilă a acestora.

În 2022 a făcut peste 1900 de analize, în 2023 peste 2300 de analize, iar anul acesta a ajuns la peste 630 de analize, deși sezonul agricol românesc abia a început. Produsele sunt analizate cu recurență, în funcție de categoria de risc în care au fost încadrate de către Lidl la nivel internațional.

„Numai anul trecut am făcut peste 2300 de analize, pentru toate categoriile de produse pe care clienții noștri le găsesc în Piața Lidl, iar anul acesta am ajuns deja la peste 630 de analize. Continuăm acest proces, ținând cont de criteriile noastre principale în ceea ce privește legumele și fructele: analizăm valoarea reziduului de pesticide, numărul de substanțe folosite și cât de responsabil au fost folosite.

De exemplu, suma procentelor din limita legală maxim admisă pentru toate substanțele active determinate nu trebuie să depășească 80%, iar procentul ARfD (doza acută de referință) pentru fiecare substanță activă determinată nu trebuie să fie mai mare de 100%.

Dacă, în urma analizelor, vedem că măsurile de prevenție nu au fost întocmai respectate, avem pârghii pe care le folosim: nu mai punem marfa la raft sau o retragem de la raft, ne consultăm cu alți experți din domeniu, cum ar fi partenerii noștri de la USAMVB, căutăm alți furnizori”, a spus Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing și Membru în Consiliul de Conducere Lidl România.

lidl, casa de marcat
SURSA FOTO: Dreamstime

Cerințe stricte pentru furnizorii de fructe și legume

În plus, lanțul de magazine are cerințe stricte pentru furnizorii săi de fructe și legume. De la valoarea reziduului de pesticide până la numărul de substanțe active permise, fiecare furnizor trebuie să respecte aceste standarde pentru a putea colabora cu Lidl.

Certificarea conform standardului GLOBAL G.A.P. este, de asemenea, un criteriu de selecție pentru furnizori, garantând că producția agricolă este realizată în condiții de siguranță și sustenabilitate.

De asemenea, retailerul investește în cercetare pentru a identifica cele mai bune soiuri de fructe și legume și pentru a promova practici agricole responsabile printre producătorii locali. Platforma #trecipeproaspăt este un alt exemplu al angajamentului lor față de transparență. Această platformă oferă clienților acces la informații detaliate despre proveniența produselor, certificările de calitate și chiar poveștile furnizorilor locali.