Autoritățile din Europa au aprobat definitiv proiectul privind interzicerea motoarelor pe benzină, motorină şi hibride începând din 2035. Totuși, vor putea fi utilizaţi combustibili sintetici.

Împotriva măsurii a votat doar Polonia, în timp ce România, Italia şi Bulgaria s-au abţinut de la vot.

În UE nu vor mai fi fabricate autoturisme şi autoutilitare care emit particule poluante

Astfel, începând din anul 2035, în UE nu vor mai fi fabricate autoturisme şi autoutilitare care emit particule poluante. Vor putea fi fabricate motoare electrice, inclusiv prin tehnologii cu hidrogen, dar şi motoare cu ardere internă, utilizând doar combustibili sintetici ecologici.

În cazul în care noile norme nu vor trece prin modificări, vor fi interzise inclusiv motoarele de tip hibrid, nu doar cele pe benzină sau motorină.

Polonia a fost singura ţară care a votat împotriva măsurii

Potrivit informațiilor publicate de Le Figaro, Polonia a fost singura ţară care a votat împotriva măsurii. Între timp, Italia, România şi Bulgaria s-au abţinut de la vot. Amintim că Italia exprimase obiecţii în ședința de luni. Totuși, acestea nu s-au concretizat marţi.

La scurt timp după decizie, ministrul italian al Mediului de Afaceri, Adolfo Urso, a subliniat faptul că UE a fost nevoită să admită că motorul electric nu este singura soluţie

„Sper că va exista o comparaţie la nivel ştiinţific privind impactul carburanţilor sintetici şi al biocombustibililor şi sper că vor fi calibrate avantajele tehnologiilor din punctul de vedere al întregului ciclu de producţie. În orice caz, este important că Europa a luat act de faptul că motorul electric nu este singura soluţie, sunt convins că admiterea acestui lucru va conduce în timp la neutralitate tehnologică”, a declarat Adolfo Urso, potrivit sursei menționate.

Germania a f0st de acord cu proiectul UE privind combustibilii sintetici pentru autovehicule

Anterior, Ministerul Transporturilor din Germania a salutat propunerea UE care permite vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, care folosesc exclusiv combustibili sintetici.

„Vrem ca maşinile care folosesc combustibili prietenoşi cu mediul să poată fi înmatriculate în viitor”, a transmis pe Twitter ministrul Transporturilor din Germania, Volker Wissing.

La rândul său, Oliver Blume, directorul general al Porsche, a declarat că Berlinul „are o poziţie adecvată”, încercând să se asigure că pot fi utilizaţi combustibilii sintetici la noile maşini cu motoare pe combustie după 2035.