Prin intermediul unei scrisori transmise Comisiei Europene şi analizată de Reuters, Ministerul Transporturilor din Germania salută propunerea Uniunii Europene, care permite vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, care folosesc exclusiv combustibili sintetici, dar a cerut ca legislaţia să permită înmatricularea lor şi după 2035.

În urma unor discuții lungi, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au căzut de acord anul trecut ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Aceste reguli vor face imposibilă vânzarea de maşini noi cu motoare pe combustie după 2035.

Berlinul vrea maşini noi cu motoare pe combustie dacă utilizează combustibili sintetici

Luna aceasta, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul vrea să fie permise vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie dacă utilizează combustibili sintetici.

Cu puțin timp în urmă, Reuters anunţase că CE caută să rezolve disputa cu un nou proiect care să permită vânzarea maşinilor echipate cu motoare cu combustie, dacă ele folosesc doar combustibili neutri din punct de vedere climatic.

Deşi a salutat propunerea, Ministerul Transporturilor din Germania susţine în scrisoare că propunerea trebuie transmisă fără întârziere Comitetului tehnic pentru autovehicule al CE, iar licenţierea combustibililor neutri din punct de vedere climatic ar trebui luată în considerare în cazul obiectivelor UE privind emisiile la autovehicule şi vehicule comerciale uşoare.

„Vrem ca maşinile care folosesc combustibili prietenoşi cu mediul să poată fi înmatriculate în viitor”

Ministrul Transporturilor din Germania, Volker Wissing, a transmis vineri un mesaj pe Twitter: „Vrem ca maşinile care folosesc combustibili prietenoşi cu mediul să poată fi înmatriculate în viitor”.

Cu toate că nu este pe agenda oficială, problema ar putea fi discutată vineri la summitul Uniunii Europene.

Robert Habeck, ministrul Economiei, este de părere că disputa între Ministerul Transporturilor din Germania şi Comisia Europeană este acum rezolvată, iar problema ar trebui reglementată marţi, când are loc reuniunea miniştrilor Energiei din UE.

Durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani

Uniunea Europeană susţine că implementarea reglementării în 2035 este crucială, deoarece durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani, deci intrarea în vigoare mai târziu a interdicţiei ar face imposibil obiectivul UE de a ajunge la emisii nete zero până în 2050, în condiţiile în care sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile din UE.

Oliver Blume, directorul general al Porsche, a declarat luni că în opinia sa Berlinul „are o poziţie adecvată”, încercând să se asigure că pot fi utilizaţi combustibilii sintetici la noile maşini cu motoare pe combustie după 2035.