Filiala locală a producătorului taiwanez de PC-uri Acer a raportat pentru trimestrul al treilea vânzări de 21.034 de notebookuri, cu 26% mai puţine comparativ cu acelaşi trimestru din 2008, însă, cu o cotă de 28,3%, rămâne liderul pieţei din România.

Acer şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa notebookurilor din România, la sfârşitul trimestrului trei, având o cotă de piaţă de 28,3%, conform datelor prezentate de directorul de vânzări al companiei, Bogdan Iftemie.  Pe următoarele locuri se află Asus cu o cotă de piaţă de 20,3% şi Hewlett Packard (HP) cu 12,2%.

Acer a vândut, anul trecut, în jur de 30.000 de notebookuri, iar anul acesta a vândut în T1- 4.700 de unităţi,  în T2 – 12.450 de unitati, iar în T3- 21.034 unităţi. Din totalul numărului de laptopuri vândute, în jur de 15-20% au fost netbookuri (mini-laptopuri).

„Cota de piaţă va creşte cu 10% anul acesta, iar rezultatele financiare confirmă faptul că suntem producătorul de PC-uri cu cel mai accelerat ritm de creştere”, potrivit lui Bogdan Iftemie.

În ceea ce priveşte desktpopurile, Acer nu prinde topul, condus de Flamingo (9,2%), HP (9,1%) şi Dell (8,7%). Acer are, însă, ca obiectiv clasarea printre primii cinci jucători din piaţă. „Vrem să intram în Top 5 în trimestrul patru din 2009 sau în primul trimestru din 2010”, a precizat Iftemie. Pe segmentul videoproiectoare, Acer se situează pe locul 2, cu o cotă de piaţă de 14.6%, iar pe segmentul LCD, ocupă locul 4 cu o cotă de piaţă de 7%.

Taiwanezii de la Acer se clasează pe locul al doilea într-un clasament preliminar al pieţei PC-urilor la nivel global, conform datelor preliminare globale referitoare la unităţile PC vândute per producător pentru trimestrul 3/2009 . Anul trecut, Acer a vândut 30 de milioane de PC-uri şi estimează, pentru 2009, ca numărul acestora va ajunge la 40 de milioane. Venitul consolidat al Acer pe primele trei trimestre ale 2009 a fost de  12,6 miliarde de doari, iar venitul operaţional 322 milioane de dolari. Câştigul pe trimestrul 3 din 2009 ajunge la 5,2 miliarde de dolari.