La un an de la deschidere, în Virtual Bucharest, replica virtuală a Capitalei în Second Life, există deja 70.000 de conturi şi de cinci ori mai mulţi utilizatori activi decât în 2008.

„În 12 luni, am reuşit să creştem o comunitate semnificativă de români în spaţiul 3D. Înainte de lansarea Bucureştiului Virtual, România se clasa pe locul 31 în topul naţiunilor cu aproximativ 10.000 de conturi. Acum suntem pe locul 15 în topul naţiunilor. Sunt aproximativ 70.000 de conturi din România şi cam de cinci ori mai mulţi utilizatori activi decât acum un an”, declară Aura Tatu, creatorul Virtual Bucharest.

Tatu a subliniat, de asemenea, că media zilnică a traficului în Bucureştiul Virtual este de 35.000 de utilizatori. „Am integrat creativ campaniile de marketing pentru companii din România precum Easter Egg Hunt de Paşte pentru Coca Cola, Fularul de la Kiss FM, ING Web Card în Second Life, studiul de piaţă GfK Research, Cosmopolitan Online Cover Girl şi, mai nou, Cronica Cârcotaşilor în Second Life”, mai spune Tatu.

20% din vizitatori sunt străini

După cum spune creatoarea Virtual Bucharest, aproximativ 20% din vizitatori sunt străini. Unii sunt turişti virtuali care ajung la noi fie prin intermediul reţelei Sister Cites, fie căutând pe motorul de search al platformei. O mare parte vin însă invitaţi de prietenii români, iar aceaştia îi introduc în atmosfera comunităţii şi le prezintă principalele obiective de vizitat în Bucureştiul Virtual: Muzeul Naţional de Istorie al României, expoziţia cu fotografii din interiorul Ateneului Român, precum şi  străzile cu magazine deschise de creatorii români.

Versiunea 3D a Capitalei este creată de agenţia de advertising digital Chase Corp. care şi-a propus să o recreeze în cadrul reţelei de socializare online Second Life. Chase Corp. a cumpărat de la Linden Lab, compania care deţine această reţea, o insulă virtuală ce are aproape 65.000 de metri pătraţi reali.

Second Life s-a lansat în 2003, dar platforma a devenit cunoscută la nivel mondial abia în 2006, odată cu intrarea Ambasadei Suediei urmată de o serie de branduri care au început să testeze oportunităţile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, etc). În acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi înregistrate, o economie şi o monedă proprie (Linden Dolar).