Diferențe majore între curățenia din gospodărie și cea a unei firme

Într-o gospodărie, nivelul de murdărire acumulat este, în general, mult inferior celui specific unui spațiu prin care trec mai mulți oameni. 

Putem să ne gândim în primul rând că acasă,  ne descălțăm la intrare și avem grijă să nu pătrundă în casă, odată cu încălțămintea, praful, noroiul și microbii de pe pe stradă. Detergenții utilizați nu sunt foarte agresivi așa că utilizăm cel mult o pereche de mânuși de menaj si eventual o mască, ca mijloace de protecție în activitatea de curățenie. Ritmul si organizarea procesului de spălare de vase, rufe, pardoseli, nu este impus de cineva din exterior, așa că ne alegem singuri prioritățile și timpul alocat acestora.

De asemenea, în general, produsele specifice le depozităm în apropierea locului de utilizare, cu preponderență în dulapul de la bucătărie sau de la baie sau chiar  în debara. Produsele nu sunt clasate ca fiind atât de periculoase și au fost concepute întrucât simpla utilizare să nu provoace daune organismului uman. Recipientele sunt destul de mici, ușor de depozitat, fapt ce ne permite și achiziționarea unei game foarte variate, pentru diverse întrebuințări.

Dacă prin casa dvs. ar trece zilnic sute de persoane, oare de cât personal de curățenie ar fi necesar pentru a menține o curățenie decentă și mai ales câte produse de curățenie ar trebui să cumpărați și să depozitați în fiecare zi?

Exact acest lucru se întâmplă în cazul unei firme. Nu mai avem de curățat doar după 4 membri ai familiei și 2-3 musafiri pe săptămână.  Personalul și vizitatorii nu se vor descălța la intrare. Cantitatea și tipul  mizeriei acumulate se multiplică exponențial, și odată cu acestea, și costurile aferente îndepărtării ei. Câte recipiente de plastic ar trebui evacuate zilnic pentru a face loc altora noi?

Acestea sunt probleme la ordinea zilei în universități, spitale, hoteluri, restaurante și alte instituții.

Un manager trebuie să ia în calcul aspecte precum cantitatea necesară de produse, echipamentele de curățenie, personalul aferent acestui proces, productivitate, eficiență, flux operațional, dar și metode de valorificare durabilă a deșeurilor rezultate.

Nu mai vorbim de criza economică actuală și costul ridicat al energiei, fapte ce determină, pe lângă cele menționate anterior, necesitatea imperioasă de a face curățenie de calitate cu un consum cât mai mic de energie. 

Pentru ca un produs de curățat să fie eficient cu apă rece, el trebuie să aibă o concentrație chimică foarte ridicată.

„Cercul Păcătosului” și de ce este el important?

În știința curățeniei există un concept foarte util numit Cercul Păcătosului, care analizează legătura dintre cei 4 factori majori implicați în procesul de curățenie.

Cercul Păcătosului a fost inventat în 1959 de Dr. Herbert Sinner. Acesta a lucrat pentru compania germană Henkel. Conceptul acestuia afirmă că rezultatul optim al spălării poate fi atins numai atunci când toți cei patru factori sunt armonizați. Aceasta înseamnă că, dacă reduceți un parametru, trebuie să creșteți unul sau mai mulți dintre ceilalți pentru a compensa. De exemplu, dacă spălați o farfurie cu grăsime în apă rece, trebuie să folosiți mai mult detergent, să folosiți o perie și/sau să acceptați că procesul de curățare va dura mai mult.

Factorul chimic sau cât de „puternică” este soluția de curățare? Aceasta poate fi o simplă chestiune de diluare sau de substanțe chimice mai puternice, cum ar fi acizii și alcalii.

Factorul Mecanic sau câtă mișcare este implicată? Pur și simplu se pulverizează apă, folosind o perie sau un tampon de curățat sau trebuie împrăștiată cu ajutorul unui echipament mecanic?

Factorul termic sau cât de fierbinte este soluția de curățare? Știm cu toții că spălarea farfuriilor grase este mai ușoară în apă fierbinte decât rece.

Factorul timp și anume, cât durează procesul de curățare sau cât timp aveți la dispoziție?

Astfel, pentru a alege optim produsele necesare pentru curățenia din firma dvs, este recomandat să țineți cont de:

  1. Soluția chimică cea mai potrivită tipului de murdărie ce urmează a fi îndepărtat. Puteți alege concret un detergent universal, degresant, decapant, pentru înlăturarea petelor de cerneală etc
  2. Influența apei fierbinți (cca 50oC) asupra acțiunii acestuia.
  3. Timpul de acționare necesar pentru un efect optim.
  4. Factorul mecanic implicat. Avem în vedere aici modul de dispersie al acestuia pentru a-și îndeplini scopul: cu ajutorul unui mop, cu ajutorul unei mașini cu o singură perie sau și cu uscător etc.

Optimizarea costurilor, a deșeurilor și a logisticii

După cum este bine cunoscut, există un produs pentru fiecare lucrare de curățare. Alegerea celui potrivit elimină timpul, stresul și efortul din rutină. Mai mult de atât, oferă siguranța că personalul, oaspeții și reputația dumneavoastră sunt protejați de pericolele unui mediu neigienic.

Costul pe kilogram de produs vs eficiență. Strict din punctul de vedere al consumului, printr-un calcul simplu, pornit de la indicațiile de pe etichetă, cu un bidon de 5 l de detergent profesional (ex. Detergent degresant pentru bucătărie Evans Lift 5 litri), putem obține o cantitate de:

  • 1250 l soluție de curățare murdărie obișnuită sau
  • 125 l soluție concentrată pentru îndepărtarea celor mai dificile grăsimi 

Detergenții degresanți pentru uz casnic, se vând la recipiente de cca 750 ml, iar pentru a avea efectul maxim nu se recomandă a fi diluați, ci pulverizați direct pe suprafață și lăsați câteva minute să acționeze. 

Evans Lift se comercializează în canistră de 5 l și are instrucțiuni clare despre procentajele de diluare în funcție de murdăria asupra căreia trebuie să acționeze.

Faptul că un litru de detergent profesional costă la raft dublu față de un litru de detergent de uz casnic devine, astfel, irelevant. În realitate, făcând curățenie într-o firmă cu detergenți de uz casnic, costurile curățeniei se vor multiplica de nenumărate ori, din numeroase  puncte de vedere.

Ambalaje rezultate. Dacă luăm în considerare doar soluția propriu-zisă achiziționată, vedem că 1 canistră de 5 l detergent profesional, echivalează 7 bidoane plastic de 750 ml. Evaluând cantitatea de produs final utilizat (125 l vs 750ml) constatăm că pentru aceeași cantitate de soluție utilizată, vom avea nevoie de 1 canistră detergent profesional vs 166 bidoane detergent de uz casnic. 

Diferența dintre cele două tipuri de produse, din punctul de vedere al costurilor de curățare, al cantității de deșeuri rezultate, al efortului de achiziție și stocare, este absolut uluitoare. 

Optimizarea logisticii. Pentru a veni în ajutorul clienților, Hygiero.ro promovează conceptul de One Stop Shop. Când vine vorba de curățenie, găsești aici tot ceea ce implică acest proces, pornind de la consultanța de specialitate, detergenți profesionali, dispensere și consumabile, aspiratoare profesionale și mașini de curățat.  Astfel, nu doar costurile aferente vor fi reduse, ci și timpul alocat alegerii sau gestionarea pe termen lung a procesului de aprovizionare.  Pentru fiecare client se configurează pachete de produse, personalizate atât ca structură, cât și ca preț.

Schimbarea standardelor de curățenie din cauza COVID-19

Nu este nevoie de un studiu de specialitate pentru a constata că standardele de curățenie ale anului 2021 sunt considerabil mai înalte decât cele din anii anteriori. Igiena a devenit una dintre preocupările majore ale populației, atât acasă, cât și la locul de muncă sau în spațiul public. 

Întrucât s-a dovedit că acest virus (ca de altfel multe alte boli) se răspândește cu ușurință prin intermediul suprafețelor, curățarea și dezinfectarea acestora s-au intensificat exponențial în ultimul an, iar odată cu acestea, și costurile aferente.

Azi, nu se mai face curățenie și dezinfectare într-o bancă unde se lucrează cu publicul decât de 2 ori pe zi. Azi, se întrerupe programul pentru a se face aceste operațiuni cel puțin o dată în decursul unei zile. Cantitățile de detergenți și dezinfectanți necesari într-o zi obișnuită au crescut atât de mult, încât multe fabrici și laboratoare și-au modificat liniile de producție pentru a face față cerințelor pieței.

Nu știm dacă situația va mai dura mult, puțin sau va deveni permanentă, dar, cu siguranța, percepția tuturor asupra nivelului de igienă necesară instalării unei stări de siguranță emoțională va rămâne la un nivel foarte ridicat pentru mult timp.

 Dacă până acum într-o afacere, timpul însemna bani, acum prioritatea este sănătatea tuturor celor care necesită timp și bani.

Protejarea mediului

În Uniunea Europeană există un program de achiziții publice verzi (GPP) destinat autorităților publice care caută produse și servicii cu impact redus asupra mediului. Totuși, acest aspect nu înseamnă că în sistemul privat nu trebuie să existe o preocupare permanentă pentru reducerea impactului asupra mediului a fiecărei afaceri în parte, a  fiecărei gospodării.

Ceea ce face ca un produs să fie ecologic nu este neapărat ceea ce este în sticlă, ci mai mult ceea ce face produsul – reducerea apei, energiei, deșeurilor, transportului și așa mai departe. Hygiero.ro comercializează în gama de detergenți profesionali, o serie întreagă de produse cu un standard ridicat în ceea ce privește sustenabilitatea. Este vorba de produsele cu eticheta verde W.E.I.R.- un sistem superior de evaluare a impactului de mediu pe care îl are un produs de curățenie. Acest sistem ia în calcul atât caracteristicile intrinseci ale produsului (formulă chimică, pH), consumul de apă și energie din procesul de fabricație și utilizare, cât și posibilitatea de gestionare și de reciclare a deșeurilor. Ele sunt foarte ușor de identificat vizual datorită etichetei prezente pe produs.

De ce să alegeți detergenți profesionali?

Pentru că o afacere curată este o afacere de succes. Întreținerea eficientă înseamnă că trebuie să aveți materiale de curățenie potrivite. Un manager responsabil trebuie să se preocupe atât de calitatea produsului achiziționat, cât și de impactul cantității necesare într-o companie, asupra bugetului, logisticii și sustenabilității afacerii. Asigurarea soluției potrivite pentru fiecare locație, face uneori diferența diferența dintre o afacere igienică sau neigienică, clienți sănătoși sau nesănătoși, recenzii bune sau slabe.