„Dacă la sfârșitul anului trecut am preconizat o creștere cu 10% pentru anul 2013, rezultatele obținute până acum ne motivează să fim optimiști și să ne creștem estimarea la 15% (…) Această creștere dovedește că investițiile făcute în cercetare și în modernizarea liniilor de producție au cu adevărat rezultate”, spune Mircea Turdean, director general al Farmec Cluj-Napoca.

Compania îşi vinde mai nou produsele şi printr-un magazin de brand al companiei, care face parte dintr-un proiect mai amplu şi anume Centrul de Frumusețe Farmec. Noul magazin a însemnat o investiție de peste 360.000 euro și „a fost special conceput pentru a cuprinde atât o zonă comercială, cât și un spațiu dedicat întâlnirilor consumatoarelor cu specialiștii Farmec”, precizează Mircea Turdean.

Mai mult, la începutul lunii septembrie, Farmec, împreună cu partenerii săi din Ungaria, a deschis un magazin de prezentare şi în Budapesta, în cadrul căruia va funcţiona şi un salon de înfrumuseţare care va folosi exclusiv produse cosmetice profesionale ale companiei clujene.

Unul dintre instrumentele de creştere a vânzărilor în acest an este şi site-ul Farmec (www.farmec.ro ),relansat în decembrie 2011, de unde pot fi achiziţionate online peste 200 de produse.

Produsele Farmec sunt prezente în peste 30 de ţări din întreaga lume, ca Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croaţia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA. Din iunie 2008, Farmec deţine drepturile integrale de utilizare a mărcii Gerovital.

Principalii concurenţi pe segment sunt mărcile Elmiplant, din portofoliul companiei greceşti Sarantis, sau marcile internaţionale Nivea şi L’Oreal.

Producătorii locali rămân tot departe de marii importatori, afacerile companiilor românești abia atingănd 10% din întreaga piață a cosmeticelor, estimată de Euromonitor la 600-650 milioane de euro.