”Aţi semnat contractul, doamna ministru? Sigur, nu dumneavoastră, secretarul de stat, de parcă trebuia să daţi dumneavoastră cu pixul…”, a întrebat Victor Ponta, cu referire la observaţiile din presă conform cărora documentul nu a fost semnat de ministru, ci de un alt oficial de la Transporturi, potrivit Agerpres. Ca răspuns, ramăna Mănescu a subliniat că, Ministerul Transporturilor, aşa cum prevedea hotărârea de guvern aprobată, a semnat contractul cu GFR.
Premierul a amintit că, în termen de 30 de zile, GFR trebuie să depună 10% din valoarea contractului. ”Sperăm să depună (banii – n.r) şi privatizarea în final să se deruleze şi să fie un succes”, a adăugat Mănescu.

Victor Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor să urmărească modul de desfăşurare a procedurii de privatizare.

”Era o mare temere că nu s-a semnat (contractul – n.r.) la ora 14,00, de parcă trebuie să fie ora 14,00. S-a semnat la ora 16,00 sau la altă oră. Vorbim de o mare companie, important e să supravegheaţi lucrurile şi să sperăm că totul se termină cu bine”, a spus Ponta.

Contractul de privatizare pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă a fost semnat luni. Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 compania câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, preţul oferit fiind de 202 milioane de euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.