Factorii pe care se sprijină evoluția pozitivă au fost atât creșterea calității vinurilor – datorită investițiilor masive în replantații de viță de vie din ultimii ani-, cât și creșterea sectorului HoReCa. Ponderea sectorului HoReCa este de 30% din totalul vânzărilor din prima jumătate a anului, în creștere cu 10% față de anul trecut, restul de 70% fiind reprezentat de sectorul de retail.
„Premisele acestei creșteri au fost în primul rând investițiile masive din ultimii ani și creșterea prezenței noastre în HoReCa. Astfel acum avem pe rod toată suprafața de vie, avem calitatea dorită, dar producem şi cantităţi considerabile mai mari de vin DOC şi IG. Un rol important l-a avut și creșterea sectorului HoReCa și noua gamă de vinuri premium baricate care cuprinde cinci sortimente, toate grupate sub denumirea Domeniile Ostrov Reserve, pe care piața românească a început să le aprecieze din ce în ce mai mult.” declară Oana Belu.
Pentru sfârșitul lui 2013 oficialii companiei estimează menținerea creșterii de 20% înregistrată în 2012 și în primul semestru din 2013, urmând să ajungă la un nivel de 19 milioane de lei cu cantitate estimată de 7,5 milioane litri de vin, față de cele 16 milioane de lei din 2012.
”Pe lângă investițiile în replantări și achiziționarea de capacități de producție cu tehnologii de ultimă generație, un rol important în evoluția pozitivă a avut-o consumatorul final care și-a reeducat gustul și abordarea când vine vorba de alegerea vinului. În acest sens se poate observa o tendință de creștere în zona soiurilor, în detrimentul vinului de masă și faptul că vinurile demiseci și seci cresc în pondere de la an la an.” declară Oana Belu.