Din păcate, există cazuri în care clientul se păcălește singur, sub mirajul superofertelor. În goana după chilipiruri, uită să-și mai pună câteva întrebări de bun-simț. Prin urmare, turiștii nu trebuie să aleagă niciodată oferta unei agenții care, deși identică cu a altora (același produs – destinație și hotel), este cu mai mult de 100 de euro mai ieftină/pachet. Nu există asemenea diferențe mari, turistul având în față primul indiciu care trebuie să-i  pună oferta sub semnul întrebării.

Odată aleasă agenția, se recomandă o minimă documentare despre această și, în cele din urmă, o vizită, absolut necesară, la sediu. Existența unui site, a unui cont pe rețelele de socializare sau prezența în diferite agregatoare de turism sunt indicii că agenția respectivă desfășoară un minimum de activitate. Nu trebuie eliminate din documentare nici impresiile turiștilor care au călătorit cu respectiva agenție, iar internetul este plin de binevoitori care și-au exprimat opiniile.

Tot pentru a nu avea surprize, asigurați-vă că agenția are licență de turism, brevet, poliță de asigurare în caz de insolvabilitate sau faliment, toate în curs de valabilitate. Acest lucru înseamnă că au fost verificați de autorități. Detaliile de mai sus le puteți găsi pe paginile de internet ale agențiilor, care au obligația prin lege să le înscrie la rubrica contact. Lipsa acestora poate genera semne de întrebare. De altfel, licența și brevetul de turism trebuie afișate la vedere în agenție, lipsa lor impunând, de asemenea, să vă dea de gândit. Faptul că agenția este parte a unui grup național sau internațional, franciză a unui turoperator important, constituie un plus.

Trebuie reținut că marii turoperatori își comercializează produsele prin agenții de turism revânzătoare. În cazul în care se achiziționează un pachet de la acestea din urmă, trebuie reținut că prețul trebuie să fie întotdeauna identic cu cel practicat de turoperator. Pentru o verificare, cereți să vi se comunice numele turoperatorului – revânzătorii au această obligație.

Un alt lucru demn de luat în calcul când alegi agenția cu care veți merge în vacanță este apartenența la Asociația Națională a Agen­țiilor de Turism (ANAT) și IATA. Afilirea la aceste organizații reprezintă o garanție.

Ultimele, dar nu cele mai puțin însemnate, sunt recomandările prietenilor și cunoștințelor care au beneficiat de serviciile agenției al cărui pachet vreți să-l contractați. De multe ori, fac diferența.

Dacă toți acești pași menționați mai sus au fost parcurși, înainte de a semna orice document, turiștii trebuie să se asigure că au înțeles oferta și clauzele contractului, pentru a nu exista loc de interpretare. În mod normal, agentul de turism are toate răspunsurile la întrebările turistului, dar dacă nu sunteți lămurit, nu finalizați achiziția.