Pe durata a şase luni, cercetarea a urmărit comentariile şi a analizat conversaţiile dintre consumatori, pe tema plăţilor mobile, pentru a le evalua disponibilitatea de a folosi aceste servicii.

Analiza Mobile Payments, realizată pe 43 de pieţe, în 26 de limbi, arată următoarele:
•    Pionierii în privinţa plăţilor mobile plăţile mobile („Early adopters”) au făcut 58% comentarii pozitive / factuale, în timp ce în rândul celor care nu folosesc încă această tehnologie tonul pozitiv este mai pregnant (76% comentarii pozitive / factuale). Cele mai multe menţiuni au lăudat aspecte cum ar fi inovaţia, confortul şi viteza.

•    Pionierii şi-au exprimat frustrarea în legătură cu locurile unde nu se acceptă plăţi mobile şi cu faptul că nu primesc suficient sprijin, în calitate de clienţi. Cei care nu au adoptat încă plăţile mobile menţionează drept posibile bariere împotriva utilizării, securitatea şi confuzia în legătură cu opţiunile disponibile.
•    Scepticismul este evident în Europa, unde consumatorii discută despre securitatea plăţilor mobile, despre acceptare şi îşi exprimă rezervele privind posibilitatea adoptării acestora la nivel global.
•    Utilizatorii din Anglia se arată încântaţi de confortul şi inovaţia aduse de plăţile mobile, dar menţionează şi lipsa de consecvenţă în acceptare şi incertitudinea privind momentul când acest tip de plăţi va deveni disponibil pe scară largă.
•    În regiunile America Latină şi Caraibe, cei care nu au adoptat acest tip de plăţi îşi exprimă nevoia de a obţine lămuriri privind tehnologiile disponibile şi de a înţelege mai bine implicaţiile costurilor pe care plăţile mobile s-ar putea să le aibă asupra stilului lor de viaţă actual. Utilizatorii menţionează confortul drept beneficiu, dar îşi exprimă şi îngrijorările în legătură cu securitatea datelor legate de plată.
•    În Asia, cele mai active ţări din punct de vedere al discuţiilor despre plăţi mobile sunt China, Thailanda, Australia, Japonia şi Singapore. Utilizatorii discută impresiile pe care le-au avut când au utilizat produsul şi pun întrebări sau împărtăşesc opinii despre ştirile apărute în publicaţii tipărite şi la televizor.
•    Discuţiile din Orientul Mijlociu şi Africa tind mai degrabă să povestească sau să redistribuie ştiri din mass media tradiţionale din Africa de Sud, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite şi Nigeria, decât să furnizeze comentarii originale.
•    În SUA, utilizatorii se interesează de compatibilitatea plăţilor mobile cu alte sisteme de plată, în timpul tranzacţionării. Alte subiecte de discuţie sunt legate de valoarea plăţilor, de beneficiile pe termen lung, precum şi de securitate. Conversaţiile care pornesc din Canada, deşi sunt mai puţine, denotă aceleaşi priorităţi.

MasterCard a lansat MasterPass™  

Tot la Mobile World Congress, MasterCard a lansat MasterPass care, din perspectiva MasterCard reprezintă viitorul plăţilor digitale  Acesta este un serviciu digital ce permite clienţilor să folosească orice card sau dispozitiv de plată pentru a transforma cumpărăturile într-o experienţă la fel de simplă ca un click sau o atingere – în mediul online, în magazine sau oriunde în altă parte.

MasterPass este o versiune îmbunătăţită a PayPass Wallet Services, care a fost lansat în primăvara lui 2012 şi a fost testat de câţiva comercianţi şi emitenţi. În prezent, posesorii de carduri din toată lumea pot să se înscrie pentru a utiliza serviciul, prin intermediul instituţiilor financiare din Australia şi Canada, până la sfârşitul lunii martie, şi al celor din SUA şi Marea Britanie, până la sfârşitul primăverii, respectiv al verii. În plus, în 2013, MasterPass va fi disponibil şi pe alte pieţe, printre care: Belgia, Brazilia, China, Franţa, Italia, Olanda, Singapore, Spania şi Suedia.