Compania canadiană, care speră că mult întârziatul model BlackBerry 10 va ajuta la redresarea situaţiei sale financiare, nu va vinde aceste smartphone-uri în Japonia, a anunţat publicaţia niponă ‘Nikkei’. Cota de piaţă a BlackBerry în statul asiatic a scăzut de la aproximativ 5% la 0,3%, iar RIM consideră că este prea costisitor să dezvolte o versiune în limba japoneză a noului sistem de operare, se arată într-un articol apărut în ziarul nipon.

Publicaţia americană ‘The Wall Street Journal’ a publicat o declaraţie a unui purtător de cuvânt al BlackBerry, care a confirmat că noul model nu va lansat în Japonia ‘în acest moment’.

‘Suntem într-un proces de lansare a BlackBerry 10 pe plan global pe pieţele cheie şi înregistrăm, o cerere pozitivă pentru acest model în ţările unde a fost pus deja în vânzare. Japonia nu este o piaţă cheie pentru BlackBerry şi nu intenţionăm să lansăm modelul în acest moment’, a explicat purtătorul de cuvânt al grupului canadian.

Investitorii cer de mai multe luni un nou lider care să revitalizeze linia de produse a BlackBerry şi să resusciteze imaginea companiei. RIM, cândva cea mai valoroasă companie din Canada cu o valoare de piaţă de peste 80 de miliarde de dolari, are în prezent o valoare de piaţă de 8,9 miliarde de dolari.

În trimestrul al treilea al anului trecut cota de piaţă a RIM pe segmentul smartphone a coborât la 11% de la 15% în trimestrul al treilea al anului 2010, pe fondul pierderii clienţilor în favoarea telefoanelor iPhone şi al telefoanelor care utilizează sistemul software Android, cum sunt telefoanele Galaxy produse de Samsung Electronics.
SUrsa: Agerpres