”Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intenţia mea fermă este de a propune companiei Bechtel încetarea completă a relaţiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridică undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012. Şi ca politician, şi ca şi cetăţean al României, mă doare să fac acest lucru, însă s-ar ajunge la nişte sume astronomice dacă s-ar pune problema terminării tronsonului Suplacu de Barcău – Borş, singurul unde compania Bechtel mai lucrează. Mai precis, ar mai fi necesară o sumă de 250 de milioane de euro pentru finalizarea acestui tronson”, a afirmat Dan Şova, miercuri seară într-o emisiune TV.
Potrivit acestuia, până în prezent s-au cheltuit 1,3 miliarde de euro şi există un singurul tronson funcţional de la Turda la Gilău, în lungime de 52 km, şi încă 40% din tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, nefuncţional, pentru că nu există nod rutier.
”Să plăteşti 1,3 miliarde de euro pentru 52 de km de autostradă, în condiţiile în care această autostradă trebuie să aibă 420 km, fireşte că se ajunge la nişte cifre astronomice. Tocmai de aceea voi propune încetarea contractului cu compania Bechtel, iar în acest scop voi face demersuri pentru a fi asistaţi de o mare societate de avocatură”, a precizat Şova. (Sursa: Agerpres)