Am văzut deja cum Facebook şi cei peste un miliard de utilizatori ai săi joacă un rol important în influenţarea politicilor, forma pe care o ia publicitatea şi cum se schimbă retailul. Acum începem să vedem cum Facebook influenţează ştiinţa şi sectorul public de sănătate, iar în acest caz Facebook ar putea avea cel mai mare efect.

Logica este simplă: Toată lumea de pe Facebook va avea o boală la un moment dat. Şi, aşa cum „creaturile“ sociale de pe Facebook sunt obişnuite să facă, acea masă de oameni îşi va împărtăşi din experienţa dobândită în lupta cu boala, vor pune întrebări prietenilor lor şi vor cere sfaturi de la specialişti din afara cercului lor.

Prin intermediul Facebook, profesioniştii din domeniul sănătăţii pot oferi informaţii non-stop despre vaccinuri antigripale şi epidemii. Reţeaua socială poate influenţa cum şi când răspund oamenii la boli şi cum dirijăm viaţa şi moartea. „Facebook are această platformă imensă şi puternică care poate fi folosită în serviciile de sănătate publică“, spune doctorul Eric Topol, director al institutului ştiinţific Scripps Translational.

În cartea sa despre sistemul de sănătate digital, Topol povesteşte despre o mamă care a pus pe Facebook poze cu fiul său bolnav. Oamenii din reţeaua sa au început să pună comentarii la acele poze. Trei dintrei ei, inclusiv un văr care era cardiolog pediatru, au sunat-o să îi spună că fiul său ar putea avea sindromul Kawasaki, o dereglare genetică rară. Ea şi-a sunat imediat medicul de familie să îl anunţe că este în drum spre spital, pentru că are impresia că copilul său este extrem de bolnav.

„Ce altceva era să spun? Că trei prieteni de pe Facebook cred că fiul meu are o boală extrem de rară despre care tocmai am citit pe Wikipedia şi că merg la spital după ce m-au sunat ei? Nu puteam face asta!“ , spune Deborah Kogan. Odată ajunsă la spital, ea i-a povestit medicului despre discuţia pe care a avut-o cu prietenii de pe Facebook. Ea pretinde că doctorul a spus „Ştii ce? Tocmai mă gândeam că ar putea fi vorba despre sindromul Kawasaki. E logic. Bravo, Facebook“.

SURSA: Wired