”Cererea noastră este de a multiplica cu doi valoarea care este acum propusă în lege pentru maşinile cu motorizări Euro 3 şi Euro 4. Proiectul de lege nu respectă principiile pentru Euro 3 şi Euro 4 diesel pentru că aceste motoare sunt foarte poluante atât în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, cât şi la hidrocarburi. Noua variantă de timbru propusă va duce la scăderea vânzărilor de vehicule Euro 5, în ale căror tehnologii am investit foarte mult. Acest lucru va determina o scădere de activitate la Dacia şi poate avea impact asupra locurilor de muncă la Mioveni, de câteva sute, chiar mii de concedieri”, a atras atenţia Olive. Potrivit acestuia, scăderea pieţei de vehicule noi reprezintă şi o scădere pentru stat, în sensul că va scădea valoarea taxelor şi impozitelor plătite. .

Oficialul francez a menţionat, totodată, că o taxă de poluare şi rol de protecţia sănătăţii publice, în contextul în care România a devenit o ţară importantă în industria auto din Europa.

”România a devenit o ţară importantă în industria auto din Europa. Existenţa şi forma acestei taxe de poluare sunt extrem de importante pentru protecţia mediului prin dezvoltarea vânzării de vehicule noi şi pentru limitarea de vehicule de ocazie mai ales Euro 4 şi Euro 3. Este şi o miză de sănătate publică şi pentru ameliorarea securităţii rutiere. Este necesar să avem o lege care să penalizeze vânzările de vehicule care poluează care să descurajeze importurile masive de maşini second hand”, a spus Jerome Olive, potrivit Agerpres.

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC) supune, în prezent, dezbaterii publice, prin intermediul propriei pagini de internet, o primă variantă a proiectului de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.