Acesta a spus că, din punct de vedere valoric, volumul pieţei aferent lui 2011 înseamnă 1,8 miliarde de euro, acesta fiind preţul pe care românii l-au plătit pentru bere, fie că a fost consumată din HORECA, fie că a fost consumată din retail.

Anul acesta, în primul semestru, vremea caldă şi o serie de evenimente sportive importante au făcut ca piaţa berii să consemneze o creştere uşoară, de circa 4%.

”După al treilea an în care ne-am învârtit în jurul valorii de 17 milioane de hectolitri pe tot anul, în primul semestru din 2012, datorită unor conjuncturi favorabile, cum ar fi vremea foarte bună, dar şi evenimente sportive deosebite, am înregistrat o uşoară creştere de aproximativ 4%. În ceea ce priveşte total evoluţie 2012, suntem încrezători. Sperăm că vom înregistra valori apropiate sau uşor peste ceea ce a fost în 2011”, a precizat Bratu, citat de Agerpres.

El a explicat că este greu de estimat care va fi evoluţia pieţei până la sfârşitul anului, întrucât au fost situaţii când în primul semestru s-a înregistrat creştere, iar pe total an a fost o stagnare.

”Depinde foarte mult de cum a evoluat piaţa berii din iulie şi până în decembrie, dar la Asociaţie datele vin cu câteva luni întârziere”, a adăugat Constantin Bratu.

Anul 2011 a fost al treilea an de stagnare a pieţei berii, după vârful înregistrat în 2008, când volumul a fost de 20,2 milioane de hectolitri.

Un procent de 98%-99% din berea consumată în România este produsă pe plan local.

”Este îmbucurător faptul că piaţa berii din România reprezintă un sector în care 98-99% din consum este acoperit din producţia internă. La fel de îmbucurător este faptul că segmente însemnate din producţia agricolă sunt înglobate în această industrie şi acestea sunt generatoare de valoare adăugată. De exemplu, 59 de milioane de euro sunt valoarea adăugată datorată sectorului berii în agricultură, iar la fiecare angajat din fabricile de bere lucrează doi angajaţi în agricultură. Asta, în ideea în care circa 50% din necesarul de materie primă provine din producţia internă”, a spus mai Bratu, potrivit aceleiași surse.

În 2011, volumul total al pieţei berii a atins 17 milioane de hectolitri, menţinându-se la nivelul anului precedent, consumul de bere pe cap de locuitor atingând valoarea de 89 de litri. Vânzările realizate la nivelul Asociaţiei Berarii României au atins un volum de 15,6 milioane de hectolitri.

Contribuţia la bugetul de stat prin diferite taxe (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite şi contribuţii la asigurările sociale) ale membrilor Asociaţiei a atins pragul de 272 milioane de euro, în creştere cu două milioane de euro faţă de 2010.

În ceea ce priveşte importul de bere, acest sector a înregistrat o uşoară creştere, totalizând 0,27 milioane de hectolitri, fapt care denotă o orientare a consumatorilor spre specialităţi de bere. Referitor la exporturi, acestea au consemnat, de asemenea, o uşoară creştere, atingând 0,17 milioane de hectolitri.