Finanţarea va fi derulată prin compania de stat Dana Infra Sdn., aflată sub coordonarea Ministerului de Finanţe, aceasta putând creşte oferta de obligaţiuni până la 3 miliarde de ringgit dacă va fi cerere suficientă, au declarat pentru Bloomberg două persoane familiare proiectului.
Din cauza crizei datoriilor suverane din Europa, nu a fost fixată o dată pentru licitaţie, astfel că promovarea emisiunii de bonduri ar putea începe în prima parte a lunii iunie.
Beneficiara proiectului va fi compania de stat Mass Rapid Transit Corp., care administrează 156 kilometri de cale ferată în capitala ţării sud-asiatice. Reţeaua de căi ferate are ca ţintă principală descongestionarea traficului în Kuala Lumpur, prima linie fiind programată să se finalizeze în 2016.
Guvernul are în plan garanteze pentru acest proiect obligaţiuni islamice în valoare totală de 8 miliarde ringgit, obligaţiuni care conform religiei islamice nu sunt purtătoare de dobânzi. Dana Infra ar putea emite suplimentar titluri în valoare de 30 miliarde ringgit, printr-un program de finanţare pe 50 de ani, care ar putea fi anunţat ulterior.
Companiile malaysiene au emis anul trecut obligaţiuni în valoare de 75,6 miliarde ringgit, ceea ce reprezintă un maxim istoric, potrivit datelor compilate de Bloomberg. Până acum, în 2012 s-au vândut obligaţiuni în sumă de 15 miliarde ringgit.