Facebook întrece detaşat competiţia chiar şi cu o valoare înjumătăţită a vizualizărilor.
De unde această discrepanţă?
Măsurarea traficului unui website este ceva imprecis, căci fiecare serviciu de măsurare foloseşte propria combinaţie de variabile. DoubleClick, de pildă, cuantifică numărul de cookies, iar ComScore extrapolează numărul total de vizualizări din două surse: o reţea de 2 milioane de utilizatori care permit ca traficul web să le fie înregistrat şi informaţii colectate din peste un milion de domenii.
Metodologia bazată pe cookies-uri tinde să dea greş pentru că utilizatorii şterg cookies-urile strânse pe parcursul lunii, potrivit celor de ComScore. Astfel, dacă un utilizator accesează Facebook zilnic, iar browser-ul său şterge cookies-urile, acesta va fi cuantificat ca fiind nu unul, ci patru sau cinci utilizatori.
Reprezentanţii Facebook au refuzat să recunoască în ce măsură numărul lunar de vizualizări se apropie de un trilion.
În iunie, Google a devenit primul website care a atins numărul de un miliard de vizitatori unici pe lună, potrivit ComScore. Facebook se află, momentan, pe locul 3 în clasamentul ComScore, cu 737 de milioane de vizitatori unici, surclasat fiind de Microsoft, cu 899 milioane de vizitatori.
Sursa: CNN