"Este dificil de estimat din cauza schimbărilor care au loc în România şi nu ştim exact când se va vedea impactul lor în cifre", a afirmat marţi, Peter Hagen, la o întâlnire cu presa, în Bucureşti.

"Vedem o tendinţă de redresare economică, dar nu ştim când se va transpune şi într-o creştere a cererii de asigurări. Au loc schimbări de reglementare şi la nivelul reglementatorului pieţei, pe care le consider pozitive şi în direcţia cea bună. Sunt încrezător că vom obţine profit în 2014", a mai spus şeful VIG.

Acesta a subliniat că societatea va continua în direcţia unei discipline a subscrierii primelor de asigurare, chiar dacă aceasta, concretizată printr-o diminuare a operaţiunilor în domeniul asigurărilor auto, i-a adus o scădere a volumului primelor subscrise de 11,5% în 2013.

România este considerată o piaţă strategică importantă pentru VIG, care deţine o cotă de piaţă de 19,4% şi ocupă primul loc pe segmentul asigurărilor generale şi locul al doilea pe piaţă asigurărilor de viaţă. În 2013, VIG a raportat prime brute subscrise de 361,8 milioane de euro, din care 300 de milioane de euro pe segmentul asigurărilor generale şi 61,8 milioane euro pe asigurări de viaţă.

"Din punct de vedere strategic, vom păstra aceeaşi abordare în România, adică nu ne vom implica în războiul agresiv al preţurilor din sectorul asigurărilor auto. Practicile absurde ale unor competitori din domeniul asigurărilor auto sunt de neînţeles – tocmai de aceea vom continua să optimizăm portofoliul de asigurări RCA şi ne vom extinde pe alte clase de asigurări", a declarat Franz Fuchs, membru al Consiliului Director al VIG.

Potrivit datelor prezentate de oficialii VIG, cu 87 de euro prime de asigurări pe locuitor, piaţa asigurărilor din România corespunde nivelului pieţei din Austria în anii 70, dar acest lucru este văzut de VIG cu un potenţial semnificativ de creştere. De altfel, piaţa românească a crescut, în perioada 2001-2014, de 6 ori mai rapid decât piaţa din Austria, iar în perioada crizei economice piaţa românească a crescut cu 19% comparativ cu Austria. Mai mult, spun reprezentanţii VIG, în 2019 clasa de mijloc din România (cu un venit disponibil anual de peste 15.000 de euro) va depăşi întreaga populaţie a Austriei.

Până în prezent, investiţiile VIG în România, inclusiv achiziţiile de companii, se situează la 200 de milioane de euro. VIG administrează 50 de companii de asigurări în 25 de state din Europa şi este listat la bursele din Viena şi Praga. În 2013, grupul austriac a raportat prime de asigurare de 9,2 miliarde euro şi un profit operaţional de 570 de milioane euro, profitul brut fiind de 355 milioane euro.

Agerpres