Luna trecută, livrările au urcat cu 9,5% în SUA, cu 38% în China şi cu 10% Europa, datorită cererii sporite pentru maşinile C-Class şi sedanurile S-class.

"Am raportat o creştere de peste 10% a vânzărilor pentru a zecea lună consecutiv, în special datorită succesului noul model C-Class", a declarat Ola Källenius, membru al comitetului de conducere al Mercedes-Benz.

Grupul Daimler a vândut în aprilie 141.469 vehicule, o creştere de 13% faţă de perioada similară din 2013.

Profitul net al Daimler aproape s-a dublat în primul trimestru din 2014, datorită majorării vânzărilor noilor modele Mercedes.

Compania a prezentat o estimare optimistă pentru acest an şi a prognozat o cerere mai solidă pentru maşini în statele dezvoltate ale lumii – inclusiv redresarea pieţei euro în Europa Occidentală.

În perioada ianuarie-martie 2014, profitul net a urcat la 1,086 miliarde de euro (1,498 miliarde de dolari), de la 564 milioane de euro în perioada similară din 2013. Analiştii se aşteptau la un câştig de 1,173 miliarde de euro. Veniturile au crescut cu 13%, la 29,5 miliarde de euro.

Daimler se aşteaptă la o creştere a vânzărilor maşinilor de pasageri pe plan global cuprinsă între 4% şi 5%, în funcţie de evoluţia pieţelor emergente, unde avansul ar putea fi mai lent anul acesta.

Şeful Daimler AG, Dieter Zetsche, a anunţat recent că, până la sfârşitul deceniului, livrările brandului Mercedes vor depăşi livrările Bayerische Motoren Werke AG (BMW) şi Audi AG deoarece vor fi lansate 30 de noi modele. În februarie, Daimler a anunţat că în următorii doi ani va cheltui 21,8 miliarde de euro (30 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea vehiculelor şi a majorării capacităţilor de producţie.

BMW, cel mai mare producător mondial de automobile de lux, are ca obiectiv vânzări de două milioane de vehicule în acest an, în timp ce Audi, divizie a Volkswagen AG, a anunţat că până în 2020 vrea să detroneze BMW în acest clasament.

În ultimele luni, şeful Daimler s-a plâns că brandul Mercedes-Benz nu face faţă cererii în creştere pentru maşini de lux. Anul acesta, compania a adăugat schimburi la fabricile sale din Ungaria şi Germania, pentru a răspunde cererii. De asemenea, va fi extinsă producţia în China pentru dublarea capacităţii în acest stat.

Daimler a demarat un program de reducere a cheltuielilor cu două miliarde de euro la divizia auto, care ar urma să se finalizeze în decembrie 2014. Programul vizează eficientizarea producţiei, reducerea costului materialelor şi o utilizare mai flexibilă a fondurilor.

Anul trecut, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 10,7% până la o cifră record de 1,46 milioane de vehicule, recuperând decalajul care îl separă de rivalul Audi, al doilea mare producător mondial de automobile de lux.

În iulie, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes – Benz, fiind create, astfel, circa 250 de locuri de muncă.

Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.

Agerpres