studiu de caz Veltravel

Turismul este unul dintre cele mai dinamice şi concurenţiale sectoare din România. În contextul dificultăţilor economice prin care a trecut România în ultimii ani, românii au devenit din ce în ce mai pretenţioşi şi atenţi la raportul calitate-preţ, iar concurenţa între cele aproximativ 3.500 de agenţii de turism licenţiate este acerbă astfel încât doar cei mai puternici şi inovatori jucători reuşesc să reziste pe termen lung în această piaţă.

Dezvoltarea rapidă a tehnologiilor şi libertatea furnizată de piaţa unică europeană exercită o presiune suplimentară asupra sectoarelor de servicii, inclusiv de turism, în contextul în care consumatorii accesează uşor informaţii şi oferte atât de pe pieţele locale, cât şi din străinătate. Mai exact, preferinţa consumatorilor pentru mediul online este în continuă creştere, iar 38% din populaţia Uniunii Europene a comandat sau cumpărat bunuri şi servicii direct pe internet în ultimul an

A călători devine din ce în ce mai simplu în contextul în care internetul facilitează semnificativ mobilitatea printr-o multitudine de instrumente şi oferte de servicii dedicate turiştilor. Studiile arată că românii se informează tot mai mult pe internet cu privire la destinaţiile de vacanţă, iar de aici până la rezervarea şi plata online a acestor servicii mai este doar un pas. Mediul online oferă toate ingredientele pentru ca o agenţie de turism să îşi crească vânzările, prin posibilităţi multiple de parteneriate sau promoţii, metode mai rapide de vânzare şi încasare, precum şi canale de comunicare mai eficiente.

Agenţia de turism Veltravel se numără printre companiile care au reușit să sfideze criza, iar pentru acest lucru a mizat puternic pe segmentul online. Lansată în urmă cu sase ani, agentia de turism online Veltravel a traversat cu bine criza economică, reuşind să înregistreze o creştere de 135% a cifrei de afaceri în 2013 comparativ cu 2010. Această peformanţă a fost susţinută de creşterea de 15 ori a volumelor tranzacţionate online, cu toate că românii şi-au redus bugetele destinate vacanţelor în această perioadă în condiţiile în care veniturile lor s-au diminuat.

Printre factorii care au contribuit la succesul Veltravel în această perioadă economică dificilă se numără inovaţia şi mobilitatea crescută, precum şi oferta extrem de diversificată şi adaptată oricărei cerinţe. Astfel, compania a valorificat avantajele oferite de internet – cea mai accesibilă interfaţă pentru clienţi – şi a lansat în 2008 platforma online de servicii turistice, inclusiv opţiunea plăţii online cu cardul.

În 2012, agenţia a încheiat un parteneriat strategic pe o perioadă de doi ani cu compania de tehnologii de plată Visa Europe, prin care a derulat o campanie de promovare online a serviciilor de turism, de la selecţia destinaţiei până la realizarea plăţii cu cardul pe internet. Clienţii agenţiei primeau discount-uri de 5 – 10% în funcţie de serviciul achiziţionat şi în plus beneficiau de reduceri speciale pentru asigurările de călătorie, biletele de avion sau pachetele de vacanţă. Promoţia online cuprindea toate cele 200.000 de oferte de cazare la hoteluri din peste 3,000 de destinaţii, disponibile prin cele 7 sisteme mondiale de rezervări în care este înregistrată platforma agenţiei. Prin urmare, campania a susţinut la consolidarea reputaţiei brandului Veltravel prin transmiterea informaţiilor către un public mai extins, ceea ce a condus la creşterea numărului de clienţi.

 “Rezultatele ne-au depăşit toate aşteptările. Înainte de parteneriatul cu Visa am avut nişte promoţii, dar mai mici, susţinute numai de noi. Însă volumele mari au venit în urma campaniei desfăşurate împreună cu Visa, care a dat încredere foarte mare clienţilor să-şi cumpere vacanţele online”,  a declarat Eugen Iacob, director Veltravel.

 

Top 3 avantaje ale plăţii cu cardul online pentru Veltravel:

  • Timpul alocat vânzării unui serviciu turistic este cu 80% mai redus în cazul plăţilor online decât pentru plăţile în numerar;
  • Avantajele plăţilor online (oferte la plata cu cardul, confort, rapiditate, siguranţă, comision zero) influenţează în proporţie de 50% decizia de cumpărare a clienţilor;
  • Securitatea oferită de sistemele de protecție pe internet, precum platforma 3D Secure, contribuie la creşterea nivelului de încredere a clienţilor, la reducerea costurilor operaţionale pentru comerciant şi la evitarea posibilelor fraude. Platforma online Veltravel este protejată în caz de fraudă chiar şi atunci când cumpărătorul online nu are cardul înrolat în 3D Secure.

Top 3 avantaje ale plăţii cu cardul online pentru clienţii Veltravel:

  • Plăţile cu cardul online se pot realiza oricând şi de oriunde;
  • Comision zero la plata cu cardul online;
  • Securitatea crescută a plăţilor online este oferită de platforma Veltravel, care include sisteme de protecție pe internet care respectă standardul 3D Secure, precum Verified by Visa. Mai mult, utilizarea concomitentă a codului CVV2 (Card Verification Value 2) garantează cea mai bună protecţie posibilă. În timp ce codul CVV2 verifică autenticitatea cardului, sistemele de securitate precum Verified by Visa verifică identitatea utilizatorului, întrucât presupun utilizarea unei parole cunoscute doar de posesorul cardului.

 

Impactul parteneriatului cu Visa asupra dezvoltării Veltravel – informaţii cheie

Perioada campaniei: martie 2012 – octombrie 2013
Cifra de afaceri Veltravel: în creştere cu 63% în 2013 faţă de 2011

Încasările online ale Veltravel:

  • Volumul încasărilor cu cardul online a fost în 2013 de patru ori peste nivelul din 2011.
  • Ponderea plăţilor efectuate online în total cifră de afaceri a Veltravel a crescut de la 17% în 2011 la peste 30% în primul an al parteneriatului cu Visa şi la 45% în cel de-al doilea an.

“Au fost luni în care plăţile online au reprezentat peste 50% din total încasări, cu mult peste media europeană, ceea ce spune foarte mult despre modul în care putem schimba percepţia clienţilor în privinţa plăţilor online. Ceea ce este cu adevărat important pentru noi este că ponderea plăţilor online realizate de clienţi continuă să reprezinte peste 25% din totalul încasărilor noastre şi după încheierea parteneriatului cu Visa”, a adăugat Eugen Iacob, Director Veltravel.

Valoarea medie a unei plăţi realizate cu cardul online pentru servicii turistice în 2012 şi 2013 s-a situat la circa 430 euro, în condiţiile unui discount mediu per comandă de 40 euro.

„Am observat o creştere a încrederii clienţilor noştri în plăţile cu cardul online, mai ales ca urmare a campaniilor pe care le-am derulat. Acest lucru se reflectă în încasări: astfel, valoarea medie a unei plăţi online este aproximativ egală cu cea a unei plăţi la sediul agenţiei”, a explicat Eugen Iacob, director Veltravel.

  • Campania a generat, de asemenea şi o creştere a vânzărilor pentru serviciile de cazare sau pentru pachete complete de vacanţă. Astfel, pe perioada desfăşurării campaniei, repartiţia pe tipuri de produse plătite online arată că 64% dintre tranzactii au fost pentru servicii de cazare, 7% dintre tranzactii au fost efectuate pentru pachete complete de vacanta si 29% pentru servicii de transport.
  • Cea mai mare sumă plătită online către Veltravel în perioada campaniei a fost de aproximativ 5.000 de euro pentru un pachet de vacanţă (avion şi hotel).
  • Cele mai cautate destinaţii pe segmentul biletelor de avion au fost oraşele Madrid, Barcelona, Roma, Londra si Paris, în timp ce majoritatea pachetelor de cazare au fost achiziţionate pentru Sunny Beach, Corfu, Burgas, Paris si Halkidiki, conform agenţiei de turism Veltravel.

Proiect sustinut de Visa Europe