CITEŞTE ŞI

Turism

Turoperatorii: «Vrem să creștem cu 20%»

Autor: |

Vine anul, trece anul, tragem linie şi spunem: „punct şi de la început“. Ca orice domeniu, şi turismul îşi face calculele şi pune la bătaie planuri noi. Cu o diferenţă, însă: 2016 se anunţă a fi „între cei mai dinamici“, din ultimii zece ani, pentru turoperatorii români.

Vacanţele îşi aleg turiştii, la fel cum turiştii îşi aleg vacanţele. Oricum o dai, există câştig de ambele părţi: vânzătorul încasează banii, iar cumpărătorul cumpără „o scânteie“, câteva zile care îl fac fericit. Târgul pare a fi unul drept, corect. Fiecare primeşte de cât plăteşte. Aşa s-au născut afaceri de zeci de milioane de euro. Și tot aşa industria românească de turism a sărit de pragul de un miliard de euro. Ca valoare. Ce aduce noul an? Ei bine, estimările proprietarilor de agenţii se opresc la creşteri de 20%, ceea ce plasează 2016 în topul celor mai dinamici ani din ultimul deceniu. Aceştia spun că vor continua să investească în destinaţii noi, în extinderi şi modernizări, dar şi în achiziţii şi nişe noi. Unele proiecte sunt începute anul acesta, altele noi au fost deja anunţate. „Vrem să intrăm pe piaţa de corporate travel, de anul viitor, fie prin achiziţia unui jucător din domeniu, de pe piaţa românească, fie dezvoltând un departament propriu. Acesta este unul dintre cele mai importante planuri ale noastre“, dă un indiciu Daniel Truică, managing partner şi fondator al portalului de turism Vola.ro. Este o mişcare strategică, lansată, fără doar şi poate „la momentul potrivit“. Mai exact, începand cu 1 Decembrie 2015, IATA (International Air Transport Association) a modificat perioada de facturare a vânzărilor de bilete de avion ale companiilor membre, iar pe lângă această modificare se va uita mai atent şi la garanţiile solicitate agenţiilor de turism. Ori, aceste garanţii se calculează în funcţie de situaţiile financiare ale agenţiilor şi de vânzările făcute prin IATA într-o anumită perioadă de timp. În acest context, multe companii de travel, în general, şi de corporate, în mod special, vor avea probleme de cash flow odată cu schimbările impuse de IATA, ceea ce îi va determina pe unii dintre proprietarii acestora să îşi vândă afacerea.

«Cel mai fructuos an»

Toate aceste previziuni vin după un an în care industria românească de turism chiar a trecut prin schimbări majore. Iar cele mai importante au fost reducerea TVA pentru pachetele turistice la 9% şi punerea în aplicare a normelor pentru emiterea voucherelor de vacanţă. Pornind de aici, Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), consideră că 2015 a fost cel mai fructuos an din punct de vedere al realizărilor legislative din ultimii 20 de ani. Cu alte cuvinte, există o consolidare şi o concentrare a pieţei, în sensul în care jucătorii mai agili cresc mult mai repede decât creşte piaţa, fiind luate în calcul inclusiv cele trei produse pe care ar trebui să le exploateze: Delta Dunării, Transilvania şi Bucureştiul.

În acelaşi timp, tot în 2016, proiectul modificat al Legii Turismului ar putea fi aprobat până în luna martie, potrivit oficialilor Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT). Cel puţin acesta este targetul, în contextul în care „ce a fost mai greu a trecut“, iar acum ar mai trebui „periat tot cadrul legal“, găsit ce se aplică şi ce nu.

O dinamică alertă a pieţei de turism se va păstra şi la nivel global, atât din punct de vedere al ritmului de dezvoltare, cât şi al tehnologiilor IT utilizate. Potrivit unui studiu al IATA, în anul 2012 s-au înregistrat 2,98 miliarde de călători ai companiilor aeriene, iar în 2017 se estimează că se vor înregistra peste 3,91 miliarde de călători. De asemenea, se apreciază că piaţa de călătorii şi turism va înregistra peste 7.680 miliarde euro în 2023 (estimarea se bazează pe o creştere medie anuală de 4,4%).

„Tehnologiile Web 2.0 şi mobile au accelerat schimbările care se produc în economie. Modele noi de afaceri apar foarte rapid şi pot schimba radical modul în care sunt realizate afacerile în anumite domenii. Acest lucru s-a produs şi în industria de călătorii şi turism, unde mare parte din business a fost transferat în zona de web şi mobilitate“, spune Robert Komartin, General Manager Amadeus România.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii