Proiectul de lege a fost aprobat la inițiativa Președintelui PSD, care a promis reprezentanților din industria auto măsuri fiscale care să compenseze pierderile. Documentul, prin care sunt eliminate 102 de taxe nefiscale, a fost aprobat acum o săptămână de Senat.

Eliminarea timbrului de mediu va genera efecte negative şi imediate în piaţa auto, va conduce la creşterea numărului de autovehicule vechi, poluante, a nivelului de poluare atmosferică, iar pe de altă parte încasările la bugetul de stat se vor diminua considerabil, a atras atenţia Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un comunicat de presă.

APIA mai susţine că eliminare a timbrului de mediu va duce şi la diminuarea încasărilor la bugetul de stat (TVA, impozit profit, impozite angajaţi), ca urmare a scăderii vânzărilor de autovehicule noi (estimată la circa 30%).

”Legea privind eliminarea a peste 100 de taxe va avea un impact bugetar dublu faţă de cel prezentat de iniţiatori, respectiv 1,6 miliarde de lei şi, dacă multe dintre taxele respective nu se justificau din punct de vedere economic, în cazul taxei radio-tv şi timbrului de mediu discuţia ar fi trebuit să fie una serioasă. Important este de unde vom găsi banii aceştia, în condiţiile în care oricum anul viitor avem o presiune foarte mare pe deficitul bugetar”, a declarat marţi, citat de Agerpres, preşedintele Consiliului Fiscal (CF), Ionuţ Dumitru. În privinţa timbrului de mediu, din care se finanţează programe precum Rabla sau Casa Verde, Dumitru susţine că eliminarea lui, fără a se pune ceva în loc, va crea probleme. ”Probabil că acolo nu discutăm de un impact neglijabil, deloc. Este un impact semnificativ şi nu avem o soluţie pentru problema rămasă”, a mai spus Dumitru, conform sursei citate. În plus, potrivit lui, impactul bugetar al eliminării acestor taxe va trebui acoperit din altă parte, iar sursa ar fi trebuit indicată de iniţiatorii Legii.