Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Banci

STUDIU: Băncile și asigurătorii consideră că inteligența artificială va redefini esențial serviciile financiare

Autor: | | 0 Comentarii

Un sondaj efectuat recent de KPMG la nivel global arată că instituțiile financiare percep fintech ca fiind factorul principal de schimbare în sectoarele în care activează (57% din respondenți, comparativ cu modificările legislative indicate de 51% și noile modele de afaceri indicate de 46% din respondenți).

Conform sondajului, băncile, asigurătorii şi societăţile de administrare a investiţiilor consideră că tehnologii de tip inteligenţa artificială, blockchain, Internet of things vor redefini esenţial serviciile financiare.  Cu toate acestea, numai o mică parte din instituţiile financiare (22%) şi-au formulat o strategie fintech aliniată la provocările ridicate de inovaţia rapidă în acest domeniu.

Majoritatea respondenţilor consideră necesare parteneriatele cu startup-uri din domeniul fintech, 61% dintre aceştia indicând că au încheiat deja astfel de parteneriate şi 81% exprimându-şi intenţia de a încheia parteneriate cu companii fintech în viitorul apropriat. Jumătate dintre respondenţi şi-au exprimat însă şi intenţia de a dezvolta intern soluţii de tip fintech, ceea ce demonstrează că inovaţia în domeniu nu este rezervată startup-urilor. 

”Multe dintre instituţiile financiare din România au inclus inovaţia tehnologică pe agenda strategică şi se uită cu interes spre segmentul fintech în căutarea de soluţii şi tehnologii emergente. Unele au anunţat deja parteneriate cu companii fintech sau au organizat departamente sau echipe dedicate promovării inovaţiei”, spune Cezar Furtună, Partener Servicii Financiare, Head of Audit and Assurance, KPMG România. 

Pentru instituţiile financiare care şi-au conturat o strategie fintech, sondajul KPMG arată că aceasta vizează în principal îmbunătăţirea experienţei clienţilor şi transformarea capabilităţilor de front office. „Această tendinţă se observă şi în piaţa noastră, o serie de instituţii financiare adoptând tehnologii emergente şi platforme digitale pentru interacţiunea cu clienţii. Pe măsură ce sectorul se maturizează, este de aşteptat ca atenţia să se mute înspre soluţii inovatoare de eficientizare a proceselor interne din mid şi back office, inclusiv soluţii de tip RegTech care vin să răspundă cerinţelor crescute pe linie de reglementare”, spune Angela Manolache, Partener Consultanţă în Afaceri , KPMG în România.

În timp ce instituţiile financiare se confruntă cu dificultăţi în formularea unor strategii fintech coerente şi cuprinzătoare, inovaţia fintech la nivel global continuă să se accelereze. Astfel, topul 2017 Fintech100 publicat recent de H2 Ventures în colaborare cu KPMG Fintech conţine companii fintech din 29 de ţări, comparativ cu 22 de ţări în 2016. Companiile inovatoare („disruptors”) domină topul, 73 din cele 100 de companii promovând soluţii de natură să revoluţioneze modelele tradiţionale din sectorul serviciilor financiare, în timp ce restul de 27  de companii („enablers”) lucrează în colaborare cu instituţiile financiare pentru a le ajuta sa-şi îmbunătăţească produsele şi serviciile.

 

Primele 10 poziţii din acest top, care ordonează companiile fintech în funcţie de criterii precum totalul si rata de creştere a fondurilor atrase, diversitatea geografică şi sectorială şi gradul de inovare a soluţiilor propuse, sunt ocupate de companii provenind în principal din China şi SUA, cu numai două prezenţe din Europa: Kreditech (Germania) şi Atom Bank (UK). Soluţiile axate pe creditare şi plăţi domină în continuare topul, însă inovaţia în Fintech se manifestă şi printr-o diversitate de soluţii de tip insurtech, digital banking, big data. Deocamdată, nicio companie din România nu este prezentă în topul Fintech100. 

KPMG România investeşte în soluţii fintech şi tehnologii emergente, aşa cum o demonstrează soluţiile prezentate în cadrul conferinţei de robotică organizată în luna octombrie, printre care şi o soluţie RegTech bazată pe tehnologie de tip RPA (Robotic Process Automation) ce permite sintetizarea rapidă a noutăţilor legislative. ”Această soluţie ne permite să economisim timpul valoros al avocaţilor, câteva ore de muncă de rutină a acestora fiind salvate de munca de câteva secunde a unui robot. Astfel, avocaţii se pot concentra pe activităţile de interpretare şi analiză a impactului schimbărilor legislative, ce aduc valoare adăugată clienţilor noşti”, spune Laura Toncescu, Managing Partner al TMO Attorneys at Law în asociere cu KPMG Legal.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.