„În România, procentul respondenţilor care au spus că preferă să vorbească cu cineva de la bancă, fie în sucursală, fie la telefon sau prin alt tip de comunicare este de 80% faţă de o medie de 57% la nivel global”, a precizat Aurelia Costache.

Ea a menţionat că clienţii din România au încredere în bănci, procentajul fiind peste media globală, la fel ca şi procentajul celor care preferă ca băncile să aibă sucursale – 44% faţă de o medie de 33% la nivel global.

Conform studiului, între motivele pentru care clienţii ar pleca de la o banca tradiţională către un jucător netradiţional pe primele locuri se află uşurinţa de a deschide un cont, calitatea experienţei şi diversitatea de produse şi servicii faţă de jucătorii tradiţionali.

Studiul, realizat anul trecut în 32 de ţări cu ajutorul a 55.000 de respondenţi şi-a propus să analizeze comportamentul consumatorilor persoane fizice de produse şi servicii bancare, pentru a înţelege cum reacţionează aceştia şi în ce măsură băncile au oferte de produse şi servicii relevante pentru consumatori, dar şi ce trebuie să facă băncile pentru a rămâne relevante în perspectiva creşterii concurenţei din partea fintech-urilor (start-up-uri financiare bazate pe tehnologie şi servicii digitale