”Plata contribuțiilor de către salariat: de fapt tot firma plătește în numele salariatului, dar se modifică impozitarea. Adică după ce că s-au majorat salariile angajaților de la stat, le ia o parte din bani înapoi, greu de înțeles din perspectiva privată”, spune Alin Burcea, proprietar Paralela 45 și președinte ANAT.

Bineînțeles că o altă măsură care încurcă firmele serioase este ”split TVA”. ”Din păcate, atât de mult promisul impozit pe dividente zero se transforma în 5%, din câte știu. Nu cred că există mari satisfacții din punct de vedere fiscal”, continuă acesta.

Alin Burcea consideră că oamenii de afaceri trebuie să fie susținuți prin măsuri legislative care să îi ajute în activitatea lor, nu să li se pună piedici. ”Câteva dintre inițiativele ultimului an ne fac să ne întrebăm dacă statul are ca prioritate dezvoltarea businessurilor în România sau suprimarea lor”, se întreabă antreprenorul.

Pe de altă parte, inițiative legislative care se propun dinspre mediul privat spre autorități, în scopul îmbunătățirii legislației, trebuie luate în seamă, patronii fiind cei care știu din practică ce trebuie schimbat.

”În cazul nostru, în turism, întotdeauna am solicitat ca factorii de decizie să consulte asociațiile patronale sau profesionale (ANAT, FPTR, OPTBR și alții) și să preia inițiativele lor legislative”, adaugă Burcea.

Pentru Paralela 45, anul acesta a adus o creștere importantă a vânzărilor, în special datorită ofertelor de tip early booking pentru destinațiile verii, dar și datorită diversificării destinațiilor tradiționale și a lansării unora noi. De altfel, toate destinațiile de vară din oferta agenției au avut creșteri (Spania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, România, Cipru de Nord), însă, dintre toate, Antalya a crescut cel mai mult, cu 20%, revenind în preferințele turiștilor.

În total, pentru 2017, antreprenorul estimează o creștere cu 22% a vânzărilor, la peste 50 de milioane de euro. Mai trebuie amintit și faptul că, anul acesta, Paralela 45 a deschis încă șase agenții, în București, Brașov, Arad, Bacău, Zalău și Sfântu Gheorghe, numărând, în prezent, 43 de agenții și francize operaționale în întreaga țară.