OTP Bank România: Profitul înainte de impozitare înregistrat în cel de-al treilea trimestru a fost de 10,9 milioane de lei, în creştere cu 25% faţă de trimestrul anterior, ca urmare a creşterii veniturilor de bază şi a procesului de reducere a cheltuielilor. 

Profitul operaţional înregistrat în primele nouă luni ale anului a rămas constant de la un an la altul. Venitul operaţional a scăzut cu 10%, în contextul în care venitul net din dobânzi s-a micşorat cu până la 14%, în parte din cauza programului de conversie a creditelor în CHF. 

Venitul din taxe şi comisioane (-10% de la an la an) a fost afectat în mod negativ de un nou regulament privind comisioanele interbancare, stabilit de o directivă a Uniunii Europene şi devenit efectiv din decembrie 2015. În cel de-al treilea trimestru, taxele şi comisioanele au crescut cu 10% de la un trimestru la altul, ca urmare a veniturilor one-off de la companiile de carduri. Tot în această perioadă, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 4% de la un trimestru la altul, datorită reducerilor cheltuielilor legate de proprietate şi IT şi a costurilor de amortizare mai mici. Pe de altă parte, costurile de marketing au crescut trimestrial în urma intensificării activităţii de business. 

Portofoliul de credite brute, ajustate la efectul cursului de schimb valutar, a scăzut cu 1% de la un trimestru la altul şi cu 5% de la an la an, ca urmare a programului de conversie a creditelor în CHF. 

Volumul depozitelor retail s-a stabilizat în cel de-al treilea trimestru, datorită accelerării activităţii de creditare şi a eliminării riscului impactului negativ prin programul de conversie a creditelor în CHF. 

Profitul net consolidat al OTP Group însumează 175.978 milioane forinţi (aproximativ 570 milioane euro) în primele 9 luni ale anului. La nivelul grupului, cele mai bune rezultate au fost înregistrate de subsidiarele din Bulgaria, România, Slovacia, Rusia şi Ucraina. 

OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de peste 1.500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice.

AGERPRES