Cu un design și proces de producție inovator, Bike Intermodal deschide drumul către o nouă generație de biciclete pliabile, pentru a determina persoanele care fac naveta să renunțe la mersul cu mașina și pentru a face orașele noastre mai prietenoase cu mediul înconjurător

Proiectul finanțat de UE, Bike Intermodal, a dezvoltat un nou prototip de bicicletă pliabilă care cântărește doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungând la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, ușor de depozitat, transportat sau păstrat într-un colț de restaurant, bar sau cinema. Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel încât bicicleta dispune de un ciclu de viață ecologic: de la producție la utilizare și la reutilizare.  
    
La baza „bicicletei intermodale” stă un cadru precomprimat, care se închide și se deschide asemănător echipamentului de aterizare al aeronavelor, din aluminiu sau magneziu turnat și cabluri de calitatea celor utilizate în domeniul navigației. Start-up-ul cercetează, de asemenea, posibilitatea utilizării în viitor a grafenului pentru a consolida și a reduce și mai mult greutatea cadrului. Motorul special creat de partenerul de proiect Maxon Motor (parte a grupului BRAUN) sporește mobilitatea fără a crește semnificativ greutatea bicicletei. Cu toate că include acest motor, bicicleta cântărește aproximativ jumătate din greutatea unei biciclete pliabile asemănătoare, care nici măcar nu are unul, și ocupă aproximativ o cincime din spațiu.

Greutatea și dimensiunea bicicletei au fost optimizate cu ajutorul studiilor de teren concepute de către Universitatea din Florența și realizate de partenerii ATAF și LPP, operatori ai sistemelor de transport în comun din Florența (Italia) și Ljubljana (Slovenia). Aceste studii, bazate pe chestionare și teste cu biciclete pliabile competitive și realizate pe un eșantion de angajați care fac naveta, persoane care fac naveta în timpul zilei și studenți, au ajutat echipa de proiect să înțeleagă diferitele elemente necesare pentru a face prototipul mai ușor de utilizat. 

Dezvoltarea produsului și comercializare

Proiectul de cercetare Bike Intermodal a beneficiat de fonduri europene în domeniu în valoare de 1,58 milioane de euro. De la finalizarea proiectului, start-up-ul a continuat să optimizeze designul și procesul de producție al bicicletei. Astfel, compania a creat un prototip viabil pentru comercializare și desfășoară în prezent discuții cu mai mulți investitori din domeniul capitalului de risc, precum și cu jucători importanți din industria auto, pentru a face prototipul disponibil pe piață. Când procesul de producție va fi complet optimizat, domnul Belli estimează că o versiune fără motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, în timp ce un model cu motor electric ar putea costa 1.300 de euro. De asemenea, o versiune minimalistă a bicicletei (model cu pinion fix[1]) ar putea costa doar 500 de euro. Piața pentru acest produs prezintă un potențial considerabil, având în vedere că peste două treimi din populația Europei locuiește în orașe mari și mici și se estimează că această pondere va continua să crească.