CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

TEST Mitsubishi ASX - Fără teamă

Autor: Robert Stan | duminică, 24 ianuarie 2016 | 2 Comentarii

Intrat de ani buni pe pieţele din întreaga lume, ASX este mezinul gamei de SUV-uri a producătorului nipon Mitsubishi. Subevaluat de mulţi, vehiculul uimeşte prin modul în care se adaptează terenului parcurs, iar spaţiul interior poate fi invidiat de mulţi competitori.

Vestit pentru calitatea şi fiabilitatea vehiculelor sale de teren, Mitsubishi a decis în 2010 să coboare din sferele înalte ale „specialistului off-road“, pentru a face loc în gamă unui SUV compact sau, cum le place unora să îl numească „crossover“. Încă din momentul lansării modelul ASX s-a remarcat prin designul puternic, greu de pus în aceeaşi categorie cu concurenţi precum Nissan Qashqai sau Volkswagen Tiguan.

Asta pentru că designerii niponi au încercat din răsputeri să păstreze imaginea de 4X4 autentic a modelelor Outlander şi Pajero în ciuda poziţionării micului SUV în atractiva zonă a SUV-urilor de oraş. În ciuda unui uşor face-lift şi a unor modificări stilistice minore, ASX a rămas până în prezent un SUV compact, rugos şi puternic, având legături clare cu fraţii săi mai potenţi în zona off-road. E drept că această înrudire i-a fost întotdeauna atât un avantaj cât şi o slăbiciune. Clienţii dornici de a deţine un vehicul cu care să poată oricând parcurge atât marile bulevarde din oraşe cât şi trasee accidentate i-au rămas fideli, însă odată cu transformarea nebuniei crossover într-o adevărată manie şi cu apariţia unor concurenţi tot mai stilaţi şi mai efeminaţi, Mitsubishi ASX a început să piardă teren. Lipsa liniilor fluide şi a unor detalii futuriste de design interior au grupat potenţialii clienţi în două tabere adverse. Din nefericire, cea favorabilă caracteristicilor modelului nipon este tot mai mică.

Testul realizat de Capital cu modelul ASX în echipare Instyle dotat cu noul motor diesel de 1.6 litri care dezvoltă 114 CP – intrat anul trecut în oferta Mitsubishi - ne-a dovedit că niponii încearcă din răsputeri să menţină vehiculul în linie cu acerba concurenţă de pe piaţa europeană. Acest motor, inclus în ofertă tocmai pentru a susţine cererea pentru modele cu cilindree mică, consum şi emisii de noxe reduse, pare oarecum forţat să ducă în spate o caroserie de 1,5 tone. În aglomerările urbane, acolo unde vitezele de deplasare sunt mici, cei 114 CP sunt mai mul decât suficienţi, iar consumul se menţine destul de aproape de cifrele publicate de producător. În schimb, atunci când sunt parcurse segmente de autostradă sau drumuri virajate de munte, limitele motorului devin evidente şi sunt asezonate cu un zgomot destul de mare. De altfel, în ciuda apartenenţei clare la spaţiul urban, Mitsubishi ASX se simte cât se poate de bine mai ales pe trasee neamenajate. Asta pentru că tracţiunea integrală nepermanentă (4WD multi-select), cuplabilă prin simpla rotire a unui buton, îşi face pe deplin datoria amintind că modelul face parte din familia Mitsubishi. Deloc surprinzător pentru cei care cunosc performanţele modelelor Mitsubishi din segmentul SUV, ASX se adaptează perfect la trecerea de pe asfalt pe drumuri accidentate, iar consolele scurte şi ampatamentul redus ajută chiar şi atunci când drumul devine impracticabil pentru alte modele concurente.

Dacă propulsorul de 1.560 cmc nu încântă fiind strict o unealtă care să micşoreze taxele şi impozitele proprietarului, respectiv pentru obţinerea unui consum redus de carburant şi a unor emisii rezonabile de CO2, comportamentul rutier al lui ASX este cât se poate de corect. Inginerii niponi par să fi găsit compromisul cel mai bun între confort şi sportivitate atunci când au configurat suspensia. De asemenea, sistemul de direcţie reacţionează rapid la comenzi şi nu păcăleşte şoferul printr-o asistare excesivă, iar frânele sunt bine dimensionate. Toate acestea asigură o stabilitate bună în viraje, distanţe de frânare competitive în segment şi dau un sentiment de siguranţă destul de greu de găsit la multe SUV-uri.

Din nefericire, pe lângă atuurile evidente, Mitsubishi ASX păcătuieşte printr-un design îmbătrânit al habitaclului, cu suprafeţe mari din plastic prea dur şi cu o ergonomie discutabilă. Sistemele de comandă, control şi confort sunt doar cele strict necesare, fără extravaganţe. În final, putem plasa Mitsubishi ASX în zona maşinilor corecte, fără prea mult rafinament şi sclipiri, dar cu un plus de spaţiu destinat pasagerilor şi un comportament rutier peste media segmentului SUV-urilor compacte.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.