În acest context, găsirea celor mai bune soluţii de garantare care să asigure că turiştii nu îşi vor pierde banii în caz de insolvenţă sau faliment al agenţiilor de turism reprezintă una dintre prioritățile ministrului Turismului, Mircea-Titus Dobre.

”Avem o directivă europeană pe care trebuia să o punem în aplicare de câţiva ani buni. În prezent, au fost foarte multe discuţii. Că vorbim de fond de garantare, că vorbim de cont fiduciar, că vorbim despre depozit bancar, poliţă de asigurate etc. Eu, ca reprezentant al unei instituţii publice centrale trebuie să mă gândesc la cetăţean şi să spun aşa: ca să mă asigur şi să fiu 100% sigur că cetăţeanul este protejat când îşi cumpără un pachet early booking cu 3, 6 luni înainte, acesta trebuie să aibă o garanţie în cazul în care compania intră chiar şi în insolvabilitate, nu numai în insolvenţă sau în faliment cum se vorbeşte în directiva europeană”, a declarat ministrul la Digi24, în cadrul emisiunii online „24 de minute”.

Oficialul a adăugat că, în cazul în care agenţiile intră în insolvabilitate, consumatorul nu rezolvă nimic din cauză că, deși dă compania în judecată, poliţa de asigurare de 50.000 de dolari nu este suficientă.

”Ne dorim să se realizeze, de către asociaţiile patronale, de către agenţii, un fond de garantare în care statul să aibă reprezentativitate din partea Ministerului Turismului, a Ministerului Finanţelor, iar restul din zona privată. Statul doar să aibă un control, să ştie că nu se face altceva cu aceşti bani. În primul an de la înfiinţarea fondului, nimeni nu trebuie să se atingă de bani. În al doilea an, 25% din bani ar putea fi folosiţi în alte investiţii. În anul trei, 50%, în anul patru 75%”, a precizat ministrul.