O dată pe an, în preajma anului nou, Bogdan D. își adună prietenii, pun banii laolaltă și pleacă într-un loc pe care nu l-au mai vizitat. În cele mai dese cazuri, aleg o destinație exotică, pentru care sunt dispuși să plătească și peste 30.000 de euro, împreună. Bogdan are un venit sigur de mii de euro în fiecare lună și face parte din categoria aceea de oameni pentru care agențiile de turism se întrec în promovarea unor vacanțe scumpe, la cele mai luxoase hoteluri din lume.

„Consumatorul de vacanțe de lux poate proveni din orice mediu de business, iar segmentul de vârstă principal este de 30–50 de ani. Interesul vine mai mult dinspre persoanele de sex feminin, care își dedică o parte din timp studiului ofertelor turistice. În același timp, există un procent ridicat de bărbați care iau decizia de cumpărare în urma consilierii primite din partea unui specialist pe acest tip de vacanțe“, intervine Sorin Stoica, coproprietar al agenției de turism Eturia, specializată în vacanțe exotice. Potrivit lui, un asemenea client este întotdeauna foarte atent la detalii, caută sfatul unui expert, cere explicații clare pentru fiecare serviciu în parte și ia decizia de cumpărare doar în momentul în care este convins că va avea parte de calitatea așteptată. Omul de afaceri spune că cererile pentru Revelion au apărut anul acesta încă din luna iunie, fiind rezervate deja 3.000 de locuri, dintre care aproape 2.000 au fost plătite. Tarifele acestor pachete de vacanțe, cu bilete de avion rezervate în avans, variază între 1.200 si 6.500 euro pentru  o persoană, în funcție de complexitatea serviciilor incluse. Stoica mai spune că cea mai scumpă vacanță pentru Anul Nou a fost cumpărată de un cuplu tânăr pentru 25.000 de euro. Cei doi au ales să își petreacă sărbătorile în emisfera sudică, unde vara își intră în drepturi în această perioadă. Este vorba despre un circuit de 20 de zile în Argentina și Brazilia, cu noaptea de Revelion petrecută pe faimoasa plajă Copacabana din Rio de Janeiro, la care au optat și pentru zboruri la clasa business. La polul opus, continuă Stoica, este o vacanță de patru nopți la New York, care a costat 1.150 euro de persoană, în preț fiind incluse transportul cu o companie aeriană de linie, transferurile și cazarea la hotel de patru stele în centrul Manhattan-ului.

Cele mai căutate destinații

Altfel, dacă ar  fi să facă un top al celor mai căutate destinații, pe acest segment, pentru Revelion, Dragoș Anastasiu, președintele Eurolines România, punctează Mauritius, Maldive, Punta Cana, Austria și Dubai. „TUI TravelCenter a vândut peste 40 de astfel de pachete de servicii turistice, în valoare totală de aproximativ 250.000 euro. Până acum, cea mai scumpă vacanță vândută de Revelion a fost pentru Austria, un pachet de servicii turistice pentru un grup de zece persoane, la un hotel de 4 stele, fiind aproximativ 28.000 euro“, spune antreprenorul.

Mauritius – „Insula din Paradis“ – se află și în topul vacanțelor vândute de Paralela 45. În acest caz, oferta de Anul Nou are prețuri începând de la 2.290 de euro de persoană și include transport charter (zbor direct București – Mauritius și retur) cu o companie de linie, șapte nopți de cazare la hoteluri de 5 stele, cina de Revelion, transferurile și asistența turistică. Prețuri similare sunt și pentru alte destinații precum Zanzibar și Panama – Costa Rica. 

„Am observat o creștere a cifrei vânzărilor vacanțelor de lux, în special pentru pachetele de Revelion. Sunt din ce în ce mai mulți români care le solicită, fiind dispuși ca pentru un Revelion de neuitat, într-o destinație exotică, să plătească sume de peste 2.000 de euro de persoană. În perioada ce urmează, ne așteptăm la un număr mare de rezervări pentru asemenea pachete“, detaliază Alin Burcea, președintele Paralela 45. Potrivit omului de afaceri, deja creșterile pentru vacanțele de lux au depășit 5% anul acesta, comparativ cu anul trecut.