Ea a subliniat că, dacă România ar fi atras în 2014 mai mulţi investitori străini, dacă am fi avut mai multe autostrăzi pentru ca turiştii să ajungă repede dintr-un oraş în altul şi dacă TVA de 9% s-ar aplica la toate serviciile din turism, nu doar la cazarea cu mic dejun, atunci creşterile pe leisure, business travel şi incoming ar fi fost mai mari.

De asemenea, Lucia Morariu susține că operatorii de turism trebuie să fie corecţi în relaţia cu statul şi să-şi plătească taxele şi impozitele, să nu facă o concurenţă neloială celor care operează legal, dar şi Statul, trebuie să ajute, la rândul său, prin politici coerente de promovare, construcţie de drumuri şi urbanism de calitate, o industrie care contribuie cu aproximativ 2% la Produsul Intern Brut.

"Anul 2014 a fost un an de consolidare pentru unele companii de turism pe segmentele pe care s-au consacrat, de pătrundere accentuată pe segmente noi, cum ar fi cele de business travel şi incoming pentru alte companii, şi de creşteri de până la 10% per total, faţă de 2013. Creşterile sunt evidenţiate şi de Institutul Naţional de Statistică. Ultimele date anunţate de INS arată că sosirile în structurile de primire turistică au crescut cu 6,1%, în perioada 1 ianuarie-30 septembrie, comparativ cu anul trecut, iar înnoptările cu 5,7%. România a fost ceva mai atractivă şi pentru străini, fie că au venit pentru afaceri, fie pentru vacanţe. Tot INS anunţă că sosirile înregistrate la punctele de frontieră au fost de peste 6,541 milioane în perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2014, o creştere cu 2,6% faţă de perioada similară a anului trecut", a mai spus Morariu.

Președintele ANAT a subliniat faptul că modificările pe leisure, business travel şi incoming ar fi fost mai mari dacă România ar fi atras în 2014 mai mulţi investitori străini, dacă am fi avut mai multe autostrăzi pentru ca turiştii să ajungă repede dintr-un oraş în altul, dacă TVA de 9% s-ar aplica la toate serviciile din turism, nu doar la cazarea cu mic dejun, dacă taxele şi impozitele din industria de călătorii şi vacanţe nu ar fi atât de mari şi atât de numeroase. În aceste condiţii, suntem încă necompetitivi pe piaţa internaţională care se bate pentru fiecare turist.

Din punct de vedere al profitului, tendinţa nu e foarte bună, au scăzut marjele de profit, acum cinci ani erau duble faţă de cele de astăzi. Avem o afacere, nu o binefacere să vindem fără profit doar de dragul de a vinde şi de a avea cifră de afaceri mare.