În ceea ce priveşte referirile preşedintelui Traian Băsescu la suspiciuni legate de acte de corupţie în privinţa procedurii de atribuire a acestui proiect de infrastructură, Ioan Rus a spus că nu ştie cum poate să fi vorba de corupţie, în condiţiile în care negocierile nu sunt finalizate, iar contractul nu a fost semnat.

'Dacă luăm toate criteriile în discuţie, Comarnic-Braşov se califică la autostradă de nivelul 1. Toate argumentele sunt că această autostradă trebuia făcută dintotdeauna. Necesitatea acestei autostrăzi este demonstrată, posibilitatea este în discuţie. S-au depăşit diverse faze. Eu nu ştiu cum poate să fie corupţie. Nu ştiu, chiar nu ştiu. Nu există niciun contract, sunt negocieri peste tot. Negocierile nu sunt finalizate. Eu sper ca CNADNR să finalizeze aceste negocieri cât mai repede cu putinţă', a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, la emisiunea Adevărul Live.

Potrivit acestuia, discuţiile vor continua la începutul lunii septembrie, problema actuală fiind legată de deficitul bugetar.

''La început de septembrie vor avea discuţii şi, din punct de vedere al partenerului străin, care a câştigat licitaţia pentru a construi în concesiune această autostradă şi care are nişte obligaţii de finanţare, el se apropie sau chiar este la finalul tuturor procedurilor pe care le are de făcut. Din punct de vedere al beneficiarului, respectiv CNADNR, şi el se apropie şi vor fi ultimele discuţii. În perioada imediat următoare se apropie de finalizat toate detaliile referitoare la modul în care să se pună în aplicare acest lucru. Avem o singură problemă. În ceea ce priveşte finanţarea, se pare că au găsit bani (constructorii – n.r.). Ei ne asigură că au tot ce este necesar. Singurul lucru care ne încurcă pe noi puţin este cel legat de deficitul bugetar', a spus Rus.

Acesta a afirmat că pentru statul român ar fi mai uşor de suportat plata a două miliarde de euro în 25 de ani decât includerea sumei totale în deficitul bugetar pe patru ani, perioada estimată pentru construcţia autostrăzii.

'Ei ne fac autostrada în patru ani şi eu i-o plătesc în 25 de ani, să zicem, că nu ştiu exact cum va arăta contractul, două miliarde de euro. Una este să-mi pună statul două miliarde de euro în deficitul bugetar în patru ani, cât ar dura construcţia – aia înseamnă 500 de milioane de euro anual, ceea ce îmi va afecta alte drumuri şi alte investiţii, pentru că deficitul bugetar este 2,2% maxim, în care eu introduc 500 de milioane. Dacă introduc 500 de milioane, trebuie să renunţ la alte cheltuieli din altă parte. Noi am solicitat să mi-l introducă în 25 de ani. Două miliarde în 25 de ani e ceva de genul 70 de milioane pe an, mult mai uşor de suportat. Şi în acest moment asta este discuţia principală legată de această autostradă. Sunt chestiuni tehnice, unele din ele nici nu e cazul să fie vânturate public şi, apoi, sunt şi chestiuni strategice de negocieri între doi parteneri', a explicat el.

Ministrul şi-a exprimat speranţa că problema va fi rezolvată în această toamnă, poate chiar în septembrie, iar contractul va fi semnat.

'Eu sper ca CNADNR să reuşească să finalizeze toată această problemă în această toamnă, poate chiar în luna septembrie. Adică să se semneze contractul. Sper să nu fie probleme', a subliniat şeful de la Transporturi.

În ceea ce priveşte posibilele acte de corupţie semnalate de Traian Băsescu, Ioan Rus a precizat că există instituţii ale statului care se ocupă special de astfel de probleme.

'Aspectele de corupţie despre care vorbea domnul preşedinte, dacă au fost sau dacă sunt, să fie sănătoşi cei care le-au încercat. Avem instituţii ale statului care se ocupă de astfel de probleme şi, în ultima vreme, se ocupă cu rezultate destul de bune, nu au decât să sancţioneze. Noi nu putem înlocui în România bătălia pentru dezvoltarea României cu bătălia împotriva corupţiei. Noi trebuie să ducem o bătălie pentru dezvoltarea României. Că în bătălia aceasta există unii corupţi, să fie sănătoşi, împreună cu neamurile lor, şi instituţiile care se ocupă nu au decât să îi extragă, să îi sancţioneze etc. Nu putem face un festival Daciada sau 'Cântarea României' din lupta împotriva corupţiei. Noi trebuie să facem un festival din luptă pentru dezvoltarea României', a subliniat ministrul Ioan Rus.

El subliniază că în discursul susţinut la învestirea în funcţie a ministrului Transporturilor, Ioan Rus, pe 25 iunie, la Palatul Cotroceni, şeful statului a atenţionat asupra unor suspiciuni din timpul procedurii de atribuire a acestor lucrări, 'suspiciuni care au provocat retragerea a două bănci europene extrem de importante care, în mod uzual, finanţează proiecte în România'.

Premierul Victor Ponta a declarat marţi, la România TV, că şeful statului a făcut sesizare la Direcţia Naţională Anticorupţie înainte de semnarea contractului pentru atribuirea lucrărilor la autostrada Comarnic-Braşov. AGERPRES