Cele patru tronsoane pentru care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România așteaptă oferte din partea firmelor interesate sunt: Târgu Mureș – Ditrău (91,6 km), Ditrău- Tg Neamț (118,1 km), Tg Neamț – Iași-Ungheni (100,6 km) și Buzău-Brăila-Galați.

Valoarea estimată a studiilor de fezabilitate pentru cele patru tronsoane de autostradă este cuprinsă între 123,5 mil. lei fără TVA și 146 mil. lei fără TVA.

La începutul lunii mai, Ministerul Transporturilor, condus de Dan Șova, anunța că, pe lângă  anunțurile pentru studii de fezabilitate pentru 10 tronsoane de autostrăzi, mai sunt în curs de finalizare și publicare documentațiile de licitație pentru revizuirea studiilor de fezabilitate pentru încă 7 tronsoane de autostradă incluse în memorandum- urile aprobate de Guvern și care reprezintă aproximativ 580 de kilometri de autostradă.

Sibiu-Pitești vs. Sibiu-Brașov

În ultima perioadă, autoritățile au declarat că ambele tronsoane de autostradă vor fi făcute, neexistând concurență între Sibiu-Pitești (autostradă care face parte din coridorul IV pan european) și Sibiu-Făgăraș- Brașov, urmând ca ambele proiecte să fie construite.

Recent, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, declara că “Sibiu-Piteşti şi Comarnic-Braşov vor fi făcute în paralel. Ele nu se canibalizează. Sunt lucruri complet diferite ca destinaţie. Vor fi finalizate amândouă, cu modalităţi de finanţare diferite”.

Citiți și: Am făcut calculul: Autostrada care taie munţii, scoasă la jumătate de preţ