"WEPod", un microbuz de şase locuri echipat cu radare, captatori şi camere, va circula în campusul Universităţii Wageningen, unde a fost dezvoltată această tehnologie. 'La sfârşitul probelor, dacă testele vor fi concludente, traseul va fi extins în afara campusului', au informat oficiali ai provinciei Gelderland (est) într-un comunicat.

Începerea fazei de testare la unul din primele servicii de acest tip din lume a fost inaugurată de Melanie Schultz van Haegen, ministru olandez al infrastructurilor, care a parcurs o bucată de drum cu microbuzul. 'Ideea este ca, la mijlocul anului, microbuzele să fie introduse în traficul dintre Ede şi Wageningen', a declarat pentru AFP Jac Niessen, purtător de cuvânt al universităţii.

Drumul de 12 minute dintre cele două localităţi nu este prea circulat, WEPod urmând să întâlnească pietoni, biciclişti şi alte vehicule. Traseul şi obstacolele sale, printre care copaci şi stâlpi de electricitate, au fost atent documentate şi introduse în memoria microbuzului, însă, datorită camerelor, radarelor şi captatorilor, conectate la calculatoare de bord care vor gestiona viteza şi direcţia în funcţie de informaţiile primite, WEPod se poate adapta şi integra în trafic.

Mişcările sale vor fi urmărite dintr-o sală de control, de unde va putea fi preluată comanda în cazul în care microbuzul s-ar confrunta cu o situaţie prea dificilă pentru el. WEPod circulă cu o viteză de până la 40 de kilometri pe oră, dar vor rula iniţial cu 25 de kilometri pe oră. Autonomia este de 100 de kilometri.

'Acest proiect pilot ne va ajuta să schiţăm viitorul' în transporturi, 'iniţiativa contribuind la introducerea unor noi forme de transport', afirmă Conny Bieze, responsabil cu infrastructura în provincia Gelderland.AGERPRES