Potrivit acestuia, sesiunea de depunere a unor astfel de proiecte a fost deschisă în septembrie 2014 şi se va încheia în februarie 2015, iar obţinerea finanţării proiectului de realizarea a platformei multimodale de la Galaţi este aproape o certitudine.

Proiectul are termen de execuţie 36 de luni şi este un parteneriat între portul Galaţi reprezentat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime(APDM) ca aplicant de stat şi societăţile private Port Bazinul Nou Galaţi şi Metaltrade Galaţi şi portul german Duisburg, terminalul de la Galaţi urmând să asigure transportul mărfurilor pe ruta Rhin- Dunăre-Asia.  Duisburg este cel mai mare port interior din lume, tranzitând anual patru milioane de containere cu marfă pe rute lungi.

Din valoarea totală a bugetului acestui proiect, 85% reprezintă fonduri europene nerambursabile, restul de 15% reprezentând contribuţie locală, repartizată astfel: 60% – contribuţia partenerilor privaţi – Port Bazinul Nou şi Metaltrade şi 40%, contribuţia statului român, prin APDM Galaţi.

Potrivit directorului SC Port Bazinul Nou, Corneliu Găvăneanu, la terminarea investiţiei de la Galaţi, prin platforma multimodală vor putea fi tranzitate circa 300.000 de containere, echivalentul a 5-6 milioane de tone de marfă pe an, în condiţiile în care traficul maxim realizat prin Port Bazinul Nou a fost de un milion de tone, în perioada în care combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galaţi era la capacitate maximă de producţie.

AGERPRES