“Ca un corean-american, am crescut în America fiind expus la cultura coreană. Mâncarea coreană condimentată şi manierele din această ţară nu îmi sunt necunoscute”, spune Sam Ro. Cu toate acestea coreanul a rămas destul de surprins de anumite lucruri pe care le-a întâlnit în ţara în care îşi are originea.

 

Exsită Domino’s Pizza şi în Coreea. Acest angajat(foto) al renumitului lanţ de restaurante a fost văzut la etajul unui ansamblu rezidenţial luxos. În ţară mai există şi alte lanţuri de restaurante fast-food precum Burger King, McDonald’s şi Subway, dar nu sunt aşa de vizibile.

Toţi iubesc hot-dog-ul. Acest tip de mâncare se vinde peste tot, în toate formele, şi în toate combinaţile. Poţi să găseşti hot-dog şi la Starbucks. În acelaşi timp, sucurile aromate cu iaurt se găsesc peste tot şi Sam Ro spune că sunt delicioase.

Toate maşinile sunt parcate la locul lor şi cele mai multe automobile una dintre culorile: alb, negru, argintiu sau gri.

În ceea ce priveşte resturile de mâncare, aceste sunt aruncate într-un container separat faţă de restul gunoiului. Chiar şi restaurantele nu îşi lasă clienţi să-şi arunce singuri resturile de mâncare, pentru a nu fi amendate.

Spaţiile de odihnă de pe autostrăzi nu sunt o glumă. Spre exemplu, spaţiul de odihnă dintr-o zonă dintre Busan şi Seul are trei brutării, două cafenele, numeroase standuri cu mâncare, şi scaune atât în interior, cât şi în exterior.

Companiile precum LG sunt aşa de mari încât deţin propriile ansambluri rezidenţiale. Marile companii din Coreea de Sud precum Samsung, Hyundai şi LG deţin totul, de la clădiri rezidenţiale până la magazine şi benzinării de pe marginea drumului.

Dacă te vei plimba pe stradă vei descoperi că reclamele cu operaţii estetice reprezintă ceva comun, şi că multe magazine au denumiri ciudate precum: Teenie Weenie, Frisbee, Skinfood sau 007.