După ce a lansat mai mult pe neobservate browserul care te duce direct pe site-urile postate prin link pe platforma de social media, Facebook se pregătește să lanseze și o aplicație care va permite cumpărarea de produse direct din aplicație. Nu, compania lui Zuckerberg nu intenționează să își deschidă vreun magazin online, ci dorește doar să faciliteze tranzacțiile dintre vânzători și cumpărători, scrie Reuters.

Mișcarea este logică din partea Facebook. Cumpărătorii potențiali se ridică la 1,5 miliarde la nivel global, o piață imposibil de ignorat de orice vânzător, indiferent cât de mare sau mic. Iar pentru utilizatori va fi foarte simplu să poată cumpăra direct din aplicație, fără să mai treacă prin pagina de web a magazinului sau vânzătorului. O mișcare de win-win din care Facebook poate câștiga o mulțime de bani.

Compania lui Zuckerberg face acum profit serios din campaniile desfășurate pe Facebook, iar dacă va oferi posibilitatea achizițiilor direct din aplicație va atrage noi câștiguri mari. Deocamdată nu s-au dat detalii referitoare la modul în care Facebook va comisiona cumpărăturile sau va rămâne doar la monetizarea promovării (achizițiile fiind doar intermediate, nu și taxate). În orice caz, ar fi un lucru foarte bun pentru magazinele mici, care nu își permit bugete mari de promovare și nici site-uri costisitoare. Tarifele Facebook pentru promovare sunt oricum mai mici decât cele ale Google, deci mai rentabile pentru companiile mici și mijlocii.

Apariția unei astfel de posibilități în cadrul Facebook ar putea impulsiona și vânzările prin intermediul telefonului mobil (smartphone, desigur), tranzacții care în prezent reprezintă doar 2% din total la nivel global.