„În mod cert vor apărea niște efecte nefaste, la nivelul firmelor, și chiar la nivelul ANAF. Contribuabilii care și până acum își plateau TVA vor plăti în continuare, dar mult mai dificil, va fi o procedură mult mai greoaie. Vor apărea costuri logistice suplimentare la nivelul firmelor, iar firmele vor trebui fie să-și angajeze personal nou care să se ocupe cu aceste obligații declarative și de administrare, ori vom vedea o deplasare a pesonalului din zona operațională direct productivă către zona non-productivă, către serviciile suport. Asta înseamnă scăderea productivității și, implicit, a competitivității”, a explicat Dragoș Pătroi.

Consultantul fiscal a mai spus că și la nivelul ANAF plata defalcată se poate dovedi o mare provocare, pentru gestionarea acestui nou mecanism fiind nevoie de resurse importante.

„Gândiți-vă că se vor deschide foarte multe conturi de trezorerie, care vor necesita un personal dedicat. De asemenea, la nivelul ANAF va trebui să existe un personal dedicat, care să aprobe utilizarea sumelor din contul de TVA pe alte destinații decât cele reglementate de actul normative. Mă întreb care va fi pe viitor raționalitatea în alocarea eficientă a resursei umane din ANAF. Vom duce oamenii către aceste zone de administrare sau era mai bine să-i ținem în zona depistării și sancționării evaziunii fiscale”, a mai declarat Dragoș Pătroi.