Tendințele de consum arată că, în ultima lună a anului, vânzările de dulciuri cresc foarte mult, acest trend fiind puternic susținut și de lansarea produselor sezoniere, potrivit companiei Dr Gerard România, care citează datele Retail Zoom.

Așadar, volumul ajunge la 7,4 milioane de kilograme de produse, din care consumul de biscuiți este cel mai mare, respectiv 16,4%, urmat de consumul de napolitane, cu 10,3%. Totuși, cele mai mari creșteri, între 158% și 520% față de luna noiembrie, au fost înregistrate la praline, figurinele de ciocolată și produsele sezoniere.

“În România, cele mai căutate arome pentru sărbătorile de iarnă sunt cele de măr copt, alături de combinația măr și scorțișoară. Aroma de cuișoare și citrice este de asemenea printre favorite”, declară Otilia Stânciu, Country Manager Dr Gerard România, companie prezentă pe piața românească din octombrie 2015.

Un român consumă în medie peste 2,1 kg de biscuiți pe an

Tendința scăderii gramajelor biscuiților și prăjiturelelor de la gramajele de tip “family” la cele de tip “on the go” se manifestă atât pe piețele europene cât și în țara noastră. În România, peste 40% dintre consumatori preferă o gustare dulce între mese, napolitanele și biscuiții fiind principalele alegeri.

În categoria gustărilor de peste zi cel mai popular este biscuitele sandwich ambalat în pachete pentru consum individual (între 30-50 g/ pachet). 

În ceea ce privește preferința pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kg de biscuiți consumați într-un an de fiecare român – în creștere cu peste 70% față de acum 10 ani, dar încă mult sub media est europeană de 3,5 kg/locuitor – în România cei mai consumați rămân biscuiții simpli și petit beurre (peste 40%) dar și biscuiții sandwich (peste 46%), mai reiese din datele citate.