Va fi cea mai mare achiziţie de peste hotare a companiei nipone şi cea mai recentă din Europa, a doua mare piaţă a Asashi, potrivit Bloomberg, Reuters şi BBC. Compania a anunţat că vrea să se poziţioneze ca jucător global pe piaţa berii şi să se concentreze în principal pe un portofoliu de branduri premium

Tranzacţia se va finaliza probabil în primul semestru din 2017. Marţi, acţiunile companiei au scăzut la Bursa de la Tokyo cu 6,4%, cel mai semnificativ declin din 24 iunie.

Anul trecut, gigantul Anheuser-Busch InBev a anunţat preluarea rivalului SABMiller cu suma de 104 miliarde de dolari, o tranzacţie care va crea un gigant al pieţei berii ce va domina 30% din piaţa mondială de profil. Pentru a obţine aprobarea autorităţilor de reglementare, SABMiller a decis să îşi vândă operaţiunile din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia, activele fiind evaluate la cinci miliarde de dolari.

Printre brandurile scoase la vânzare se află Ursus (România), Pilsner Urquell (Cehia), Tyskie (Polonia), Dreher (Ungaria) şi Topvar (Slovacia). Asahi a cumpărat deja brandurile SABMiller din Europa Occidentală – Peroni şi Grolsch – pentru 300 de miliarde de yeni, şi ar putea fi interesat de extinderea prezenţei sale pe piaţa europeană.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar. (Sursa: Agerpres)