Contractul, intitulat 'Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş (km 4+200 – km 64+450)', vizează activităţile de proiectare, care fac referire la proiectul tehnic detaliat şi vor include, printre altele, toate documentele necesare – precum memorii, desene, calcule etc. – pentru elaborarea proiectului tehnic în conformitate cu legislaţia naţională şi orice documentaţie necesară pentru obţinerea autorizaţiilor de construire, elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii autorizaţiilor şi avizelor necesare execuţiei, lucrări de construcţie, remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de notificare a defectelor de 30 de luni. Valoarea estimată a contractului, fără TVA, este între 987.099.687,74 lei şi 1.184.519.625,29 lei.

Conform anunţului CNADNR, autoritatea contractantă optează pentru achiziţionarea ulterioară de noi lucrări şi/sau servicii similare în conformitate cu prevederile art. 122 lit. j din OUG 34/2006 de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul prezentei proceduri de achiziţie publică, în cuantum de 197,42 milioane de lei, fără TVA. Valoarea estimată totală, incluzând şi achiziţionarea ulterioară de noi lucrări şi/sau servicii similare, este de 1,185 miliarde de lei, fără TVA.

Tipul procedurii va fi licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire – preţul cel mai scăzut.

Durata contractului este de 54 de luni de la data atribuirii contractului, din care 24 de luni perioada de proiectare şi execuţie şi 30 de luni perioada de garanţie. Lucrările se vor executa în judeţele Mureş, Cluj şi Bihor.

Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş are o lungime de 64 de kilometri.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 9 iulie 2014, ora 10,00, iar la ora 12,00 vor fi deschise ofertele.

Pe 11 mai, la Oradea, ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat că la finele anului 2017 vor fi finalizate lucrările la Autostrada Transilvania între Borş şi Sebeş, pe o lungime de 391 de kilometri, iar pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Borş data începerii lucrărilor este estimată a fi în luna octombrie 2014.

'Vestea bună pentru Autostrada Transilvania este că am reuşit să o urnim. (…) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeş – Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău – Borş se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău – Nădăşel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste', a susţinut, într-o conferinţă de presă, Dan Şova.

Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău – Borş are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani – 2014, 2015 şi 2016, Sebeş – Turda va fi executat din fonduri europene, Gilău – Nădăşel are, de asemenea, finanţare de la buget, în timp ce partea de la Suplacu de Barcău la Nădăşel, de 93 de kilometri, va fi primul proiect de autostradă ce va fi finanţat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.

'Încasările pe an din acciză sunt, estimativ, de 500 de milioane de euro, deci nu va fi o problemă să poată fi finanţat acest tronson', a subliniat ministrul.

Din vechea autostradă Transilvania, din traseul proiectat iniţial, se va realiza şi tronsonul Câmpia Turzii – Tg. Mureş, din fonduri europene, ca soluţie tehnică fiind propusă construcţia unui drum naţional cu patru benzi, prin afara localităţilor, ale cărui costuri sunt mai mici decât pentru autostradă.
AGERPRES