„Vânzarea Promenada Mall la doar câteva săptămâni dupa ce s-a încheiat cu succes o altă tranzacție record în care JLL a fost implicat – achiziția celui mai mare parc industrial din București de către P3 – arată în mod clar că România este din nou «în lumina reflectoarelor». În ciuda volumului mare al tranzacției Promenada Mall, mai mulți investitori internaționali și-au exprimat interesul puternic în a achiziționa acest proiect de înaltă calitate. Aceasta este cea mai mare tranzacție a unui singur activ semnată vreodată în București și a doua ca mărime din România“, spune Gijs Klomp, director general și director al departamentului de investiții al JLL în România.

NEPI a anunţat că va plăti mallul în numerar din fonduri proprii şi va rambursa împrumutul de 95 mil. euro acordat dezvoltatorilor de către Raiffeisen Bank.

Raiffeisen evolution, dezvoltatorul şi proprietarul Promenada, a investit peste 130 mil. euro în acest proiect. Încă din ziua deschiderii, şeful companiei anunţa că proprietatea este de vânzare.

 „În mod normal, pentru a optimiza profitul pentru vânzare trebuie să păstrezi mallul în portofoliu doi până la trei ani. Abia atunci poţi să faci calcule pe veniturile din chirii. Avem oferte şi de la investitori care sunt deja prezenţi pe piaţa românească, dar nu vindem în următoarele luni. Nu vă pot spune de la cine am primit oferta, doar că este o ofertă foarte specială. Vom vinde la un yield (randament investiţional n.red.) în jur de 7%, iar acum nu este perioada potrivită pentru a vinde cu 7%. Nu este nerealist un yield de circa 7%, pentru că s-au încheiat tranzacţii cu centre comerciale similare în Varşovia pentru yielduri de sub 6%“, declara în octombrie anul trecut pentru Capital Markus Neurauter, managing director Raiffeisen evolution.

În primul an de funcţionare, proprietarii au încasat din chirii circa 10 mil. euro, iar retailerii au realizat vânzări de peste 80 mil. euro.

Construcţia este realizată pe şase niveluri. Primele două etaje subterane sunt destinate parcării, iar restul de patru niveluri (din demisol şi până în etajul doi) găzduiesc zona comercială cu o suprafaţă închiriabilă de 38.209 mp. În total, Promenada dispune de 1.300 de locuri de parcare. Proiectul este în concurenţă directă cu Băneasa Shopping City, centrul comercial aflat în proprietatea omului de afaceri Gabriel Popoviciu, care până acum a dominat zona de nord a Bucureştiului.